چهارشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: یکی از آخرین آلبوم‌های گروه بیتلز ۵۰ سال پس از انتشار به جدول پرفروش‌ترین آلبوم‌های رولینگ استون راه یافت و سوم شد.

گروه بيتلز

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از بیلبورد، «ابی رود» نه‌تنها یکی از تحسین‌شده‌ترین و محبوب‌ترین آلبوم‌های بیتلز که جزو موفق‌ترین‌ها هم بود. این آلبوم در فهرست ۵۰۰ آلبوم برتر تاریخ در رده ۱۴ ایستاد و در سپتامبر ۱۹۶۹ حدود ۱۱ هفته غیرمداوم در رده اول پرفروش‌ترین آلبوم‌ها قرار داشت. حالا ۵۰ سال از آن روزها می‌گذرد و نام بیتلز بار دیگر با «ابی رود» سر زبان‌ها افتاده است.

چهار عضو گروه افسانه‌ای بیتلز آن عکس مشهور عبور از روی خطوط عابر پیاده را (با یک خودروی فولکس قورباغه‌ای یا همان بیتل) برای روی جلد آلبوم «ابی رود» گرفته بودند. با اینکه گروه در آستانه فروپاشی بود اما این ماجرا تاثیر منفی در فروش آلبوم و استقبال مردم از آن نداشت؛ اتفاقی که امسال در ۵۰ سالگی «ابی رود» هم افتاده و نسخه تازه آلبوم با انبوه تصویرهای نادیده تا رده سوم پرفروش‌های هفتگی بالا رفته است.

«ابی رود» در هفته منتهی به سوم اکتبر بیش از ۸۱ هزار نسخه فروخت و با ۸۰۰ درصد افزایش فروش از رده ۷۱ پرفروش‌ها به رده سوم رسید. این آلبوم بیتلز در اواخر ۱۹۶۹ و اوایل ۱۹۷۰ صدرنشین جدول فروش هفتگی بود و نام آن آخرین‌بار در ۲۵ آوریل ۱۹۷۰ در میان ۱۰ آلبوم برتر هفته دیده شد. به این ترتیب، شاید بتوان «ابی رود» را تنها آلبوم تاریخ دانست که پس از پنج دهه دوباره پرفروش و صدرنشین می‌شود.

با اینکه «ابی رود» سپتامبر ۱۹۶۹ به بازار آمد اما اول نوامبر همان سال آلبوم شماره یک آمریکا لقب گرفت و آخرین صدرنشینی آن هم مربوط به ۲۴ ژانویه ۱۹۷۰ بود. این آلبوم در ۵۰ سال گذشته در مجموع بیش از ۳۲۰ هفته در میان پرفروش‌ترین‌ها به ویژه ۲۰۰ آلبوم برتر رولینگ استون حضور داشته و بیتلز با داشتن ۱۹ آلبوم شماره یک، از این نظر رکورددار است.

کد خبر 458219

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha