همشهری آنلاین: ۹۳ کشور نمایندگان خود را برای حضور در بخش اسکار بهترین فیلم بین‌المللی معرفی کردند تا رکورد ۹۲ فیلم سال ۲۰۱۸ جابه‌جا شود.

اسكار بين‌المللي

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از اسکرین، سال گذشته ۸۷ فیلم برای بردن جایزه‌ای رقابت کردند که برای آخرین‌بار با نام بهترین فیلم خارجی‌زبان اهدا شد و «رُما» به کارگردانی آلفونسو کوارون از مکزیک آن را برد. دو سال پیش ۹۲ کشور بخت خود را برای بردن اسکار بهترین فیلم خارجی‌زبان آزموده بودند که امسال این رکورد با یک فیلم بیشتر شکست.

غنا، نیجریه و ازبکستان کشورهایی هستند که نخستین‌بار وارد رقابت اسکار بهترین فیلم بلند بین‌المللی شده‌اند. ضمن اینکه عربستان پس از سال‌ها به آکادمی اسکار نماینده معرفی کرده است. تا دوره گذشته فهرست ابتدایی نامزدهای این بخش ۹ فیلم بود اما هیات رئیسه آکادمی همزمان با تغییر نام جایزه، تصمیم گرفت تعداد نامزدهای فهرست ابتدایی را به ۱۰ فیلم افزایش بدهد که از میان آنها پنج نامزد نهایی معرفی می‌شوند.

ایران با مستند «در جستجوی فریده» به کارگردانی مشترک آزاده موسوی و کوروش عطایی وارد رقابت اسکار بهترین فیلم بین‌المللی شده اما به نظر می‌رسد با حضور «خائن» از ایتالیا، «باید بهشت باشد» از فلسطین، «رنج و شکوه» از اسپانیا، «تعهد» از ترکیه و «انگل» از کره‌جنوبی (برنده نخل طلایی جشنواره کن)، راهی سخت برای حضور در جمع پنج نامزد نهایی داشته باشد.

فهرست نامزدهای اسکار ۲۰۲۰ روز ۱۳ ژانویه (۲۳ دی) اعلام و نود و دومین دوره مراسم اهدای جوایز اسکار یکشنبه ۹ فوریه ۲۰۲۰ (دوشنبه ۲۱ بهمن) در دالبی تیه‌تر هالیوود برگزار می‌شود.

کد خبر 458062

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha