همشهری آنلاین: شهردار تهران گفت: کم لطفی است اگر کسی ما را به تراکم فروشی در پایتخت متهم کند در حالی که اعضای مدیریت شهری سخت در تلاشند از تراکم فروشی ممانعت کنند.

حناچي هوم پيج

 پیروز حناچی در آیین بهره برداری از بوستان مرضیه حدید چی (دباغ) به عنوان پنجمین بوستان ویژه بانوان در تهران، گفت: به پاسداشت مرضیه حدیدچی، یکی از بانوان زحمتکش انقلاب و یکی از یاران امام (ره) امروز پارکی به نام وی در تهران به بهره برداری می رسد. سرکار خانم دباغ بخشی از شناسنامه انقلاب اسلامی ایران است و امام (ره) این خصیصه را داشتند که یاران نزدیکشان مصداق این عبارت حضرت سیدالشهدا بودند: «مردم عبید دنیا هستند و دین مانند لقلقه لسان است و فقط در شرایط سخت است که افراد پایبند از سایرین جدا می شوند».

وی ادامه داد: البته نامگذاری این بوستان نمی تواند مجاهدت های سخت این بانو را جبران کند، افرادی مانند ایشان که همه وجودشان را برای انقلاب دادند. این نامگذاری ها در برابر زحمات شهیدان دفاع مقدس و شهدای حرم چیزی نیست.

شهردار تهران در ادامه با بیان اینکه ۲۸ زیرساخت مختص بانوان در تهران وجود دارد، گفت: در پایتخت ۵ بوستان فرامطقه ای به مساحت ۲۵ هکتار برای زنان فعالیت می کند که این مقدار به نسبت جمعیت شهر تهران متناسب نیست. البته، بنا بر تفکیک نیست، اما فضای مخصوص بانوان باید متناسب با جمعیت این افراد باشد.

به گفته حناچی؛ ۱۹.۳ درصد تهرانی ها از چاقی مفرط رنج می برند و این درصد در بانوان بیشتر از سایر گروه ها است. میزان ویتامین D موجود در بدن شهروندان پایین است که بخشی از این موضوع به دلیل زندگی شهری و محدودیت های بانوان است.

وی افزود: بر اساس مصوبه اخیر شورای شهر تهران بخشی از اعتبارات برای مدارس باید مخصوص مدارس دخترانه باشد تا شرایط حضور دختران بهبود یابد. واقعیت این است که سلامت همه شهروندان به خصوص بانوان بسیار مهم است و اگر زنان در سلامت و آسایش باشند، حال همه اعضای خانواده خوب می شود.

شهردار تهران تصریح کرد: در منطقه ۱۱، بانوان از فضای مختص بانوان محروم اند و امیدوارم با راه اندازی موزه سلامت و موزه دخانیات این مشکل حل شود.

حناچی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: همان طور که پیشتر قول داده بودیم و پیرو دستور مقام معظم رهبری برای حفظ باغات تهران و جلوگیری از کوه خواری، شورای شهر تهران لایحه جلوگیری از تخریب باغات را ارائه کرد. واقعیت این است که علی رغم شرایط سخت ما با سلامت مردم معامله نکردیم و باغات را به فروش نگذاشتیم. اگر تهران شرایط خاصی برای زندگی دارد به این دلیل این است که جمعیت متمرکز به طبیعت امکان جبران نمی دهد در نتیجه ما باید هم از تخریب طبیعت جلوگیری کنیم و هم نهضتی برای حفظ فضای سبز ایجاد کنیم. هر فردی باغ خود را حفظ کند یا توسعه دهد می تواند از مزایای طرح های تشویقی استفاده کند. باید کاری کنیم که به جای نقره داغ کردن مردم، زمینه توسعه و ایجاد فضای سبز فراهم شود. اگر فردی جریمه می شود ما به ازا باید فضای سبز را توسعه دهد تا مردم در این زمینه مشارکت کنند.

وی با تاکید بر حفظ فضای سبز تهران عنوان کرد: در زمینه فضای سبز صرفا خودمان را به موضوع درختان سبز محدود نمی کنیم؛ هر چند تهران به درختان چنار خود شناخته می شود، درختان مثمر هم در تهران می توانند رشد کنند. باید کاشت توت ها و درختان میوه دار دیگر در دستور کار قرار گیرد.

شهردار تهران با بیان اینکه هفته تهران بهانه ای است برای اینکه به موجودیت، سابقه و ارزش های تهران و اتفاقاتی که می تواند ما را به گذشته مان پیوند بزند، نزدیک تر شویم، گفت: باید اطلاعات و ریشه های این شهر حفظ و به آینده گان منتقل شود.

حناچی در ادامه با اشاره به مناظره ای که شب گذشته از صداوسیما پخش شد، عنوان کرد: در این برنامه فردی اعلام کرد از کرباسچی تا حناچی همه شهرداران تراکم می فروختند، در حالی که چنین نیست. ما می توانیم در شرایط سخت فعلی تراکم فروشی کنیم، اما در حال مقاومت هستیم. دو لایحه «مالیات بر ارزش افزوده» و «لایحه منابع مالی پایدار» را هم با هدف ایجاد منابع پایدار برای شهر و جلوگیری از تراکم فروشی پیگیری می کنیم. متهم کردن ما به فروش تراکم کم لطفی است البته رویه های اشتباه قبل به راحتی قطع نمی شود اما ما شهر را نمی فروشیم. اعضای شورای شهر و ما به شعارهایی که دادیم پایبند هستیم و تلاش می کنیم آن ها را محقق کنیم.

وی با قدردانی از مدیرعامل سازمان بوستان ها و فضای سبز شهر تهران گفت: سال هاست از سن بازنشستگی این مدیر شهری گذشته است اما به خاطر تلاش و عشقی دارند همگان تلاش های او را ارج می نهند.
حناچی ادامه داد: در محدوده جنوبی تهران، اطراف خزانه همکاری داریم که یکی از سرویس های عمومی را به قدری تمیز و با علاقه نگه می دارد که به یکی از جاذبه های تهران تبدیل شده است. این به آن معناست که هر فردی در هر جایی اگر عاشقانه با مسئولیت خود رفتار کند، دیده خواهد شد.

وی در پایان درباره مرحومه خانم دباغ گفت: ایشان کسی است که با عزت نفس زندگی کرد و بعد از مجلس سوم شورای اسلامی با عزت نفس به وظایف خود عمل کرد و کریمانه هیچ درخواستی نداشت.

کد خبر 458024

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha