مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۱۴ اسفند ۱۳۸۶ - ۱۹:۵۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: رییس پژوهشگاه دانش‌های بنیادی از تاسیس اولین رصدخانه ملی کشور خبر داد

به گزارش خانه ملت، محمد جواد لاریجانی در حاشیه جلسه هیات امنای پژوهشگاه دانش‌های بنیادی که دوشنبه شب با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی  در محل مجلس تشکیل شد، گفت: این رصدخانه اولین رصدخانه ملی و حرفه‌ای کشور است که بعد از یک دوره 800 ساله از زمان خواجه نصیرالدین طوسی تاسیس می‌شود.

رئیس پژوهشگاه  دانش‌های بنیادی تاسیس این رصدخانه را افتخار آمیز توصیف کرد و افزود: امیدواریم که این رصدخانه تاپایان دولت نهم به اتمام برسد.

وی همچنین در مورد مباحث مطرح شده در جلسه هیات امنای پژوهشگاه گفت: در این جلسه عملکرد سال 86  پژوهشگاه در تمام بخش‌ها بررسی شد.

لاریجانی در این باره افزود: همچنین مقررات و آیین نامه‌های مختلفی که مورد نیاز پژوهشگاه بود مورد بحث قرار گرفت و در خصوص بودجه آن مواردی به تصویب رسید.

رئیس پژوهشگاه دانش های بنیادی در خصوص فعالیت های این پژوهشگاه در سال 1386 گفت: این پژوهشگاه با بیش از 130 مقاله در مجلات علمی دنیا و در کل با بیش از 6 هزار مقاله،  در سال گذشته یکی از مراکز مهم در زمینه دانش‌های بنیادی می‌باشد.

وی افزود: پژوهشگاه دانش های بنیادی برای دومین سال متوالی با توجه به حجم بالای تولیدات علمی که در سطح منطقه دارا می باشد از طرف وزارت علوم به عنوان پژوهشگاه برتر معرفی شده است.

لاریجانی همچنین اظهار داشت: پژوهشگران این پژوهشگاه جوایز متعدد بین المللی را دریافت نموده اند و در این جلسه برنامه های سال 87 و چشم انداز 10 ساله فعالیت های پژوشگاه نیز بررسی شد.

گفتنی است پژوهشگاه دانش‌های بنیادی نزدیک به 20 سال سابقه فعالیت دارد.

کد خبر 45791

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دانش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز