یکشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: در حال حاضر به نظر میرسد، سینماگران شریف سینمای ایران برای حفظ کار فرهنگی خویش به حق، در مقابل تصمیمات هیات رده بندی سنی فیلم دچار تردید هستند. اما بدلایل اخلاقی و اداری برطرف کردن این بدبینی و تردید وظیفه ذاتی هیات رده بندی نیست.

رده بندي سني فيلم

به گزارش خبرآنلاین؛ مهدی تهرانی* در ادامه نوشت؛   هیات رده بنده سنی فیلم در عموم کشورهای صاحب سینمای معتبر، به صورت مستقیم پاسخگوی صنوف  سینمایی نیست. این مهم بدین دلیل است که شان و مرتبت و حرمت این هیات حفظ شود. به موازات، دپارتمان‌های پیوسته به هیات رده بندی سنی فیلم و یا کمیته‌های مشاور وابسته به هیات، پاسخگوی سینماگران میباشند.

 در سیستم ما، سازمان سینمایی و معاونت محترم نظارت و ارزشیابی که دارای سه اداره کل می باشد، به صورت مستقیم در تعامل و همکاری با طبقه شریف سینمای ایران است. مورد دیگر، هیات رده بندی سنی فیلم سازمان سینمایی اگرچه در تصمیم گیری مستقل است اما  شورای صدور پروانه نمایش مرجع قانونی در اعلام نظر این هیات است.
 طبقه شریف سینماگر برای حفظ کار فرهنگی خویش به حق، در مقابل تصمیمات هیات رده بندی سنی فیلم دچار تردید است. برطرف کردن این بدبینی و تردید در ذات،  وظیفه این هیات نیست. و معاونت محترم نظارت و ارزشیابی این تعامل را باید به دوش بکشد. مدیران سازمان سینمایی به مدد روابط عمومی و با اطلاع رسانی های به موقع و برگزاری برخی نشست ها با سینماگران عزیز هرچه بیشتر میتوانند وظیفه فرهنگی و خطیر هیات رده بندی سنی فیلم را تبیین نمایند.

*مدرس و منتقد سینما و عضو هیات رده بندی سنی فیلم سازمان سینمایی

کد خبر 457810

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha