دوشنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۰
۰ نفر

دارآباد منطقه‌ای گردشگری، تفریحی و ورزشی است. طبیعتی که این منطقه از تهران دارد موجب شده تا در همه فصول سال میزبان طبیعت‌گردها و گردشگران باشد.

دارآباد

اما دیدنی‌های این منطقه خوش آب و هوا در پاییز دوچندان می‌شود. اگر قصد سفر نیمروزی به «دارآباد» دارید، در ابتدای مسیر اصلی، تابلوی راهنمای مسیر به شما نشان می‌دهد که ۳ مسیر وجود دارد. کوهنوردان می‌توانند مسیر دره را انتخاب کنند. البته این مسیر برای سایر افراد عادی صعب‌العبوراست.

اگر قصد تفریح دارید بهتر است مسیر سمت چپ را انتخاب کنید که برای پیاده‌روی مناسب‌تر است. مسیر سوم از سمت راست دره جدا می‌شود و دارای شیب تندی است و باید برای عبور تجهیزات لازم را داشته باشید. در مسیر، به حوضچه‌ای از آب می‌رسید که معروف به «چشمه جهان» است. می‌توانید در کنار آن و زیر سایه درختان بید استراحت کوتاهی داشته باشید. معمولاً برخی از گردشگران پس از استراحت، چشمه را به قصد آبشار «چال مگس» یا «زنبورعسل» ترک می‌کنند.

برای رفتن به منطقه کوهستانی و گردشگری دارآباد باید نخست خودتان را به پایانه تجریش برسانید و از آنجا با اتوبوس‌های دارآباد به آنجا بروید و یا اگر با خودرو شخصی می‌روید می‌توانید در انتهای خیابان پورابتهاج وسیله شخصی را پارک کنید.  
 

کد خبر 457596

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha