همشهری آنلاین: باستان‌شناسان تعدادی ابزار ۴۵هزارساله در سریلانکا کشف کردند که از آن‌ها به عنوان قدیمی‌ترین ابزار ساکنان جنگل‌های بارانی جنوب آسیا می‌توان یاد کرد.

کشف ابزارهای باستانی ۴۵هزارساله در سریلانکا

به گزارش ایسنا به نقل از دیلی میل، ‌ باستان‌شناسان پیش‌تر معتقد بودند آب و هوای جنگل‌های بارانی آسیای جنوبی در مقایسه با مناطق اروپایی و آفریقایی، شرایط بسیار دشوارتری را برای زندگی انسان‌های اولیه ایجاد می‌کرده، ‌ اما اکنون با وجود کشف این ابزار در جنگل‌های بارانی سریلانکا، به این نتیجه رسیده‌اند اجداد انسان‌ها بسیار بیش‌تر از آن‌چه پیش‌تر تصور می‌شد در مناطق مختف زمین پراکنده شده بودند.

باستان‌شناسان موسسه علوم تاریخ انسان واقع در آلمان، ‌این ابزارها را که از یکی از غارهای شرق سریلانکا کشف شده است مورد بررسی قرار دادند و اعلام کردند قدمت این آثار به ۴۵ هزار سال پیش بازمی‌گردد. با این‌که استفاده از ابزارهایی از جنس کوارتز در همین دوران در مناطق اروپایی متداول بوده، ‌ اما این اولین باری است که چنین آثاری در یک منطقه جنگلی واقع در آسیای جنوبی کشف می‌شود.

به گفته سرپرست باستان‌شناسان این موسسه آلمانی، کشف این ابزار باستانی، غار «Fa-Hien Lena» را به منطقه‌ای با اولین شواهد زندگی انسان‌ها در سریلانکا تبدیل می‌کند.

به گفته محققان، برای مشخص شدن نحوه استفاده از این ابزار در گذشته، تحقیقات بسیار بیش‌تری مورد نیاز است ولی فرضیه‌های اولیه حاکی از آن است که ساکنان این منطقه از این ابزار برای شکار حیواناتی که در درخت‌ها زندگی می‌کردند، استفاده می‌کردند.

کد خبر 457442

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فرهنگ عمومی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha