همشهری آنلاین: شهردار تهران صبح امروز ۱۲ مهر ماه در قالب برنامه تهرانگردی از مناطق مرکزی تهران بازدید کرد.

حناچي پيروز

شهرنوشت نوشت: پیروز حناچی در ابتدا بازدیدی از پهنه فرهنگی رودکی داشت پروژه ای که قرار است با اجرای آن پیاده راهی مقابل تالار وحدت ایجاد شود. این پروژه هم اکنون در حال اجراست. در ادامه شهردار تهران به «کافه مارکوف» در خیابان خارک در کوچه شهرود رفت.

حناچی در حاشیه بازدید از کافه، تاسیس این مکان را تجربه ای موفق دانست و گفت: سیاست شورا و شهرداری در زمینه اقتصاد، فرهنگی و مبتنی بر این است که خانه ها و ساختمان های قدیمی که ارزش میراثی دارند تبدیل به کافه موزه و گالری شوند. با این اقدام، تحرکی در حوزه اقتصاد فرهنگی ایجاد می شود چراکه این اماکن قابلیت بالایی در جذب گردشگر دارند.

شهردار تهران افزود: مدیریت شهری از فعالیت سرمایه گذاران در این زمینه استقبال و حمایت می کند. شاید در گذشته تلاش بر این بود تا این ساختمان ها به مراکز تجاری تبدیل شوند، اما ما می خواهیم این اماکن بیشتر کاربرد فرهنگی داشته باشند و پتانسیل های فرهنگی شهر را با این خانه ها افزایش دهیم.

شهردار تهران در ادامه از ساختمان در حال ساخت «منشی باشی» در خیابان نوفل لوشاتو بازدید کرد و پس از آن به خیابان لاله زار رفت و با کسبه و اهالی محل گفتگو کرد.

شهرداران مناطق ۱۱ و ۱۲، برزین ضرغامی رئیس سازمان زیباسازی، محمدرضا جوادی یگانه معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران و غلامحسین محمدی رئیس مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران در این تهرانگردی  پیروز حناچی را همراهی می‌کردند. احمد مسجدجامعی نیز در حاشیه بازدید شهردار تهران از ساختمان «منشی باشی» به این گروه پیوست.

کد خبر 457429

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha