پنجشنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: وزیر خارجه فرانسه گفت: ایران و آمریکا یک بازۀ زمانی یک ماهه تا روز ششم نوامبر (۱۵ آبان) برای مذاکره بر سر برنامۀ هسته‌ای ایران و امنیت در خاورمیانه در اختیار دارند.

لودريان فرانسه

به گزارش یورونیوز، وزیر خارجه فرانسه دیروز چهارشنبه، ۱۰ مهر در کمیسیون امور خارجی پارلمان ملی این کشور گفت: «ما بر این باوریم که ابتکارات ما که تاکنون جواب نداده، همچنان روی میز قرار دارد.»

امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک تلاش کرد تا زمینۀ دیدار حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران و دونالد ترامپ، همتای آمریکایی او را فراهم کند.

ژان ایو لودریان هشدار داد که برداشتن گام چهارم کاهش تعهدات برجامی از سوی ایران می‌تواند آغازگر دوره‌ای جدید از تنش بین تهران و واشنگتن باشد.

او گفت: «اکنون ایران و آمریکا باید از فرصت نسبتا کمی که باقی مانده استفاده کنند زیرا ایران اعلام کرده است که در اوایل ماه نوامبر بار دیگر تعهدات خود به توافق وین را کاهش خواهد داد و این اقدامات احتمالا منجر به تنش‌های جدیدی خواهد شد. »

ایران از ماه مه (اردیبهشت) سال جاری و همزمان با سالگرد خروج آمریکا از توافق هسته‌ای، کاهش تعهدات برجامی خود را آغاز کرده است.

کد خبر 457385

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha