همشهری آنلاین: رئیس پلیس راه کرمانشاه، از تشدید فعالیت سامانه‌های هوشمند کنترل ترافیک در مسیرهای منتهی به استان ایلام خبر داد و گفت: ۲۹ دستگاه دوربین ثابت و ۸۰ دستگاه دوربین سیار پلیس و راهداری با هدف پیشگیری از وقوع حوادث در حال کنترل مسیر هستند.

پلیس با ۱۰۹ دوربین، ترافیک مسیر زائران حسینی را کنترل می‌کند

سرهنگ محمدرضا حیدری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هم‌اکنون زائرانی که از استان های کردستان، همدان و لرستان وارد استان کرمانشاه می‌شوند با پوشش و هدایت پلیس راه استان به سمت مرز مهران در حرکت هستند.

او اظهار کرد: همه هماهنگی های لازم بین دستگاه های امدادی و خدمات رسان با هدف ایجاد مسیری ایمن برای زائران اربعین حسینی انجام شده و با همکاری تیم های مشترک پلیس و راهداری نواقص جاده‌ای هم برطرف شده است.

به گفته او، ترافیک مسیر اربعین حسینی در استان کرمانشاه لحظه به لحظه در حال افزایش است و پلیس با تمام توان و نیرو پوشش ترافیکی مسیرها را انجام می دهد.

هشت هزار کیلومتر راه اصلی و فرعی در استان کرمانشاه وجود دارد.

براساس پیش بینی پلیس راه، امسال جمعیت زائران اربعین افزایش  ۲۵ تا ۳۰ درصدی خواهد داشت به همین دلیل بیش از ۲۰۰ تیم پلیس راه با ۲ هزار نفر نیروی انسانی امنیت مسیرهای حرکت زائران به مرزهای عراق را بر عهده دارند.

اربعین حسینی بیستم ماه صفر و چهلمین روز شهادت امام حسین (ع) است که در تقویم شمسی امسال روز ۲۷ مهر ماه است.

زائران حسینی(ع) برای شرکت در راهپیمایی اربعین از سراسر جهان بویژه ایران خود را به شهر کربلا می رسانند؛ یک مراسم دینی بزرگ که از هم اکنون آغاز شده و در روز اربعین به اوج می رسد.

کد خبر 457368

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha