همشهری آنلاین: ولادیمیر پوتین راهبرد جدید برای ایجاد جامعه اطلاعاتی در روسیه را تصویب کرده است.

به گزارش سی‌نیوز بر اساس این راهبرد یک جامعه اطلاعاتی باید در روسیه تشکیل شود و توسعه یابد تا استانداردهای زندگی را بهبود بخشد و توسعه ابعاد اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی زندگی را امکان‌پذیر کند.

یکی از چالش‌های عمده‌ای که در این راهبرد بر آن تاکید شده است، بهبود بخشیدن به نظام اجرایی دولتی بر اساس تکنولوژی‌‌‌های اطلاعاتی و ارتباطاتی است.

چالش‌های اصلی دیگری که باید برای رسیدن به هدف ذکر شده باید به آنها پرداخته شود، برقراری زیربنای اطلاعاتی و مخابراتی مدرن، ارائه سرویس‌های کیفی بر این اساس و بهبودبخشیدن دسترسی شهروندان به تکنولوژی اطلاعات است.

سران سازمان‌ها و شرکت‌های کلیدی روسیه قول داده‌اند، حداکثر تلاش خود را به خرج دهند تا سال 2015 روسیه را  به حد کشورهای دارای مخابرات و تکنولوژی اطلاعات توسعه‌یافته  برسانند.

قرار است از اول ماه آوریل وزارت تکنولوژی اطلاعات و مخابرات روسیه یک پورتال واحد برای پشتیبانی از تعامل‌های الکترونیک میان موسسات دولتی و مردم به راه اندازد.

مقامات روسیه همچین قصد دارند ارائه 10 سرویس مهم اجتماعی را به شکل الکترونیک آغاز کنند و سازوکارهایی را برای پرداخت قیمت  کالاها و خدمات را از طریق اینترنت را در ظرف یک سال آینده ایجاد کنند.

انتظار بر این است که تا سال 2015 شهروندان روسی قادر باشند همه خدمات عمومی را به شکل الکترونیک دریافت کنند. همچنین بر اساس این طرح، روابط میان وزارتخانه‌ها و سازمان‌ها نیز  به شکل الکترونیک در خواهد آمد تا دیگر نیازی به حضور شخصی ارباب رجوع نباشد و سرعت پذیرش درخواست‌ها افزایش یابد

کد خبر 45723

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار رسانه و روزنامه‌نگاری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز