همشهری آنلاین: شی جین پینگ رئیس جمهوری چین در هفتادمین سالگرد استقرار حکومت کمونیستی در این کشور تاکید کرد که «هیچ نیرویی» نمی‌تواند جلوی پیشرفت چین را بگیرد.

رژه نظامي در چين

به گزارش یورونیوز، رئیس جمهوری چین در حالی در رژه نظامی در میدان تیان‌آنمن شرکت کرد که پکن در ماه‌های اخیر با بحران اعتراضات در هنگ کنگ و جنگ تجاری با آمریکا روبرو شده است.

شی جین پینگ در مراسم روز سه شنبه وعده داد که پیشرفت «صلح آمیز» کشورش همچنان ادامه پیدا خواهد کرد. او که همچون مائو تسه تونگ، بنیانگذار حکومت کمونیستی چین لباسی یک دست خاکستری به تن داشت اعلام کرد که کشورش سیاست اصلاحات اقتصادی را دنبال خواهد کرد.

جیانگ زمین و هو جینتائو، دو رئیس جمهوری سابق چین نیز در کنار شی جین پینگ در مراسم روز سه شنبه حضور داشتند.

رئیس جمهوری چین تاکید کرد که ارتش این کشور باید ضمن دفاع از استقلال و امنیت این کشور با قاطعیت «صلح جهانی» را تضمین کند.

وی در بخشی از سخنان خود بر لزوم حفاظت از «ثبات و رونق اقتصادی» هنگ کنگ و ماکائو تاکید کرد. شی جین پینگ همچنین از ادامه توسعه روابط صلح آمیز با تایوان سخن گفت. او با این حال اعلام کرد که پکن سیاست تلاش برای «اتحاد کامل میهن» را دنبال خواهد کرد. سخنانی که از جانب مقامات چین اغلب برای اتحاد چین و تایوان بیان می شود.

  • نمایش موشک قاره‌پیما

مراسم سالگرد تأسیس حکومت کمونیستی چین با رژه یگان‌های بی‌شمار سربازان، نمایش هواپیماها و نیز رژه جدیدترین جنگ‌افزارهای چین همراه بود.

موشک‌های قاره پیما و بالستیک «دی اف ۴۱» (DF-۴۱) از جمله سلاح‌هایی بود که در رژه روز سه شنبه به نمایش در آمد. این موشک‌ که قابلیت حمله چند کلاهک هسته‌ای را دارد می‌تواند مسافت بین چین تا آمریکا را طی کند.

کد خبر 457089

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha