سه‌شنبه ۹ مهر ۱۳۹۸ - ۰۱:۰۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: نمایشگاهی از آثار «پابلو پیکاسو» ‌ ـ هنرمند برجسته اسپانیایی ـ برای اولین‌بار در یکی از موزه‌های شهر بیروت برگزار می‌شود.

پيكاسو

به گزارش ایسنا و به نقل از نشنال، ‌ موزه «سرسق» (Sursock Museum) برای نمایش ۲۰ اثر از این هنرمند با موزه ملی پیکاسو واقع در فرانسه همکاری داشته است.

این نمایشگاه که «پیکاسو و خانواده» نام دارد، به بررسی مفهوم خانواده در آثار این هنرمند می‌پردازد. اکثر آثاری که در این نمایشگاه به نمایش گذاشته شده‌اند، درک این هنرمند از مفهوم پدر بودن، مادر بودن و کودکی را به تصویر می‌کشند.   

با برگزاری این نمایشگاه علاقه‌مندان هنر این فرصت را خواهند داشت تا از طراحی‌ها، تابلوهای نقاشی، قلم‌زنی‌ها و مجسمه‌های «پیکاسو» که در سال‌های ۱۸۹۵ تا ۱۹۷۲ خلق شده‌اند، ‌دیدن کنند.

این نمایشگاه، سبک‌های مختلفی از آثار این هنرمند از رئال تا کوبیسم را به نمایش می‌گذارد.

در بین آثار نمایشی این نمایشگاه، دو نقاشی از دو مقطع متفاوت دوران حرفه‌ای «پیکاسو» نیز به نمایش گذاشته می‌شود؛ یکی از این تابلوها به سال ۱۹۲۱ و زمانی که پیکاسو به خلق آثار سبک کوبیسم مشغول بود، تعلق دارد. یکی دیگر از این آثار نیز به ۱۹۴۳ تعلق دارد و رگه‌هایی از هنر آفریقایی و سورئال را می‌توان در آن مشاهده کرد. این دو تابلو نقاشی نمونه واضحی از روند تغییر سبک‌های مختف آثار این هنرمند هستند.

این نمایشگاه که از روز جمعه آغاز به کار کرده است تا ژانویه سال ۲۰۲۰ در موزه «سرسق» برپا خواهد بود.

کد خبر 456914

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha