همشهری آنلاین: کارشناس سازمان هواشناسی گفت: شمال و شرق هرمزگان، جنوب سیستان و بلوچستان، کرمان و جنوب شرق فارس در این هفته به ویژه در ساعات بعد از ظهر رگبار پراکنده باران گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد شدید خواهند داشت که احتمال برخورد صاعقه در مناطق مرتفع، آب‌گرفتگی معابر و سیلاب ناگهانی در مسیل‌ها وجود دارد.

پیش‌بینی صاعقه و آب‌گرفتگی معابر در جنوب کشور

به گزارش ایرنا، کبری رفیعی روز شنبه گفت‌: امروز در بیشتر مناطق کشور آسمان صاف است اما از اوایل امشب در سواحل دریای خزر، اردبیل و شمال آذربایجان شرقی بارش‌ها آغاز می‌شود، فردا هم ادامه بارش‌ها را در این مناطق خواهیم داشت که همراه با کاهش دمای بین ۵ تا ۸ درجه در این مناطق خواهد بود و دریای خزر نیز مواج است.

وی گفت: خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی هم فردا بارش پراکنده همراه با وزش باد شدید خواهند داشت که در این مناطق نیز کاهش دما رخ خواهد داد، دوشنبه و سه‌شنبه بیشتر در غرب سواحل بارش پراکنده ادامه دارد، از دوشنبه به بعد دوباره روند تدریجی افزایش نسبی دما برای این مناطق رخ می‌دهد.

رفیعی ادامه داد: روز چهارشنبه سواحل و استان اردبیل باز هم بارش خواهند داشت، همچنین در ارتفاعات البرز مرکزی نیز بارش پراکنده رخ خواهد داد، پنجشنبه علاوه بر سواحل شمالی، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی نیز بارش پراکنده خواهند داشت.

  • روند تدریجی کاهش دما در تهران

کارشناس سازمان هواشناسی افزود: امروز آسمان تهران صاف گاهی با وزش باد همراه خواهد بود، کمینه دمای امروز پایتخت ۲۲ درجه بالای صفر بود و فردا به ۲۰ درجه می‌رسد، بیشینه دمای امروز تهران نیز ۳۴ درجه بالای صفر می‌شود که از فردا و پس فردا تهران یک تا دو درجه خنک‌تر خواهد شد.

رفیعی گفت: شهرکرد با دمای ۴ درجه بالای صفر، اردبیل ۶، زنجان، ارومیه، همدان و سنندج ۸ درجه و اهواز ۴۳ درجه بالای صفر، قم ۴۱، یزد، مشهد ۳۸، شیراز و بندرعباس ۳۷ درجه بالای صفر به ترتیب خنک‌ترین و گرم‌ترین نقاط کشور در ۲۴ ساعت گذشته بودند.

کد خبر 456558

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha