همشهری آنلاین: رئیس اتحادیه دانشگاه‌های غیرانتفاعی گفت: چرا دانشگاه آزاد به راحتی به اعلام تکمیل ظرفیت می‌پردازد اما وزارت علوم به دانشگاه‌های غیرانتفاعی اجازه ثبت‌نام در تکمیل ظرفیت را نمی‌دهد.

علي آهون منش

به گزارش فارس، علی آهون‌منش رئیس اتحادیه دانشگاه‌های غیرانتفاعی با اشاره به اعلام تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد اسلامی، افزود: اعلام تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد و از سوی دیگر جلوگیری وزارت علوم از ثبت‌نام دانشگاه‌های غیرانتفاعی برای تکمیل ظرفیت یک تبعیض است، حتی به نظر می‌رسد کسی نتواند جلوی فعالیت دانشگاه آزاد را با توجه به سخنرانی رئیس این دانشگاه مبنی بر قانونی بودن تکمیل ظرفیت بگیرد.

آهون‌منش تصریح کرد: وزارت علوم اطلاعیه‌ای درباره غیرقانونی بودن اعلام تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد صادر کرده است که در آن گفته شده این دانشگاه بدون مجوز شورای سنجش آموزش اقدام به اعلام تکمیل ظرفیت کرده است. البته به احتمال زیاد این کار برای جلوگیری از ثبت‌نام دانشگاه به نتیجه نخواهد رسید.

به گزارش همشهری آنلاین، انتقادها نسبت به تبعیض درباره ثبت نام در تکمیل ظرفیت، واکنش معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی را در پی داشت.

محسن نفر معاون دانشگاه آزاد با اشاره به حواشی ایجاد شده در ارتباط با غیرقانونی خواندن تکمیل ظرفیت این دانشگاه، به مهر گفت: قانونی وجود ندارد که بگوید دانشگاه آزاد حقی برای تکمیل ظرفیت ندارد.  سال‌های گذشته نیز روال به همین صورت بوده و اصولا ظرفیت‌های دانشگاه آزاد در مرحله اول پر نمی‌شد و مجبور است مراحل بعدی را اعلام کند.

نفر با اشاره اینکه از ۴ روز گذشته سامانه تکمیل ظرفیت متقاضیان رشته‌های با آزمون دانشگاه آزاد شرکت‌کننده در آزمون سراسری سال ۹۸ آغاز شده است، اظهار کرد: نتایج این مرحله از تکمیل ظرفیت تا اواسط مهر ماه اعلام خواهد شد.

وی اظهار کرد: دانشگاه آزاد مجبور است هر سال تکمیل ظرفیت اعلام کند چراکه در مرحله اول اسامی افرادی که در رتبه‌های بالای کنکور قرار دارند، اعلام می‌شود و آن‌ها باید بین ثبت‌نام در دانشگاه‌های دولتی و آزاد تصمیم‌گیری کرده و بالاخره عده‌ای به دانشگاه آزاد نمی‌آیند.

کد خبر 456553

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha