همشهری آنلاین: طلا و دلار هفته اول مهر را هم با کاهش قیمت سپری کردند.  بورس صعود چشم‌گیری داشت و در مجموع، آرامش در بازارها حاکم است.  

ارز هوم پیج

ایرنا نوشت: بازار ارز هفته با ثباتی را گذراند. با وجود خبرهای سیاسی ضد و نقیض، قیمت دلار، یورو و سایر ارزها اندکی کاهش داشت.  

دلار نیز در این هفته با افت قیمت ۱۰۰ تومانی، بازدهی منفی ۰٫۸ درصدی داشت. هر دلار آمریکا در روز ۲۸ شهریور ماه روی نرخ ۱۱ هزار و ۴۵۰ تومان معامله شده بود اما این هفته قیمت آن تا روز چهارشنبه به ۱۱ هزار و ۲۵۰ تومان رسید. البته در آخرین روز معاملات، نرخ دلار صد تومان افزایش یافت و دلار با نرخ ۱۱ هزار و ۳۵۰ تومانی این هفته را به پایان رساند.  

«عبدالناصر همتی» رئیس کل بانک مرکزی، روز چهارشنبه در حاشیه نشست هیات دولت گفته بود که کنترل کامل بر بازار ارز برقرار است. روند صادرات غیر نفتی ادامه دارد و عرضه مداوم ارز در نیما در حال انجام است.  
در آخرین روز معاملات این هفته درهم امارات ۳ هزار و ۱۵۳ تومان، لاری گرجستان ۳ هزار و ۸۴۸ تومان، لیر ترکیه ۲ هزار و ۴۱ تومان، دلار کانادا ۸ هزار و ۷۰۰ تومان، دلار استرالیا ۷ هزار و ۷۹۵ تومان، فرانک سوئیس ۱۱ هزار و ۸۰۲ تومان، منات آذربایجان ۶ هزار و ۷۵۵ تومان، روبل روسیه ۱۸۰ تومان، بات تایلند ۳۸۰ تومان و رینگیت مالزی ۲ هزار و ۷۵۶ تومان قیمت داشتند.  

  • کاهش قیمت سکه 

بازار طلا نیز اولین هفته مهرماه را با روند کاهشی طی کرد. این هفته سکه حدود ۳۰ هزار تومان از ارزش خود را از دست داد. قیمت هر سکه بهار آزادی در آخرین روز شهریور ماه، چهار میلیون و ۶۴ هزار تومان بود. اما در برخی روزهای هفته گذشته به حدود چهار میلیون تومان نیز رسید. در نهایت در روز پنجشنبه چهارم مهر ماه، سکه در بازار تهران با قیمت چهار میلیون و ۳۰ هزار تومان معامله شد.  
در آخرین روز معاملاتی هفته، هر گرم طلا ۱۸ عیار نیز به ۴۰۸ هزار و ۴۰۰ تومان رسید.  

  • رشد چشم‌گیر بورس 

بورس پررونق‌ترین بازار این هفته بود و سرمایه‌گذاران بورسی، مهرماه را با افزایش سرمایه شروع کردند. شاخص بورس طی هفته اول مهرماه، ۲۰ هزار واحد رشد داشت که نشان از افزایش هفت درصدی نسبت به آخرین هفته شهریور ماه دارد.  

 شاخص کل در پایان روز چهارشنبه (۲۷ شهریور ماه) با عدد ۲۹۴ هزار و ۱۶۶ واحد به معاملات پایان داد که این رقم در روز چهارشنبه (سوم مهر ماه) به عدد ۳۱۴ هزار و ۴۰۹ واحد رسید.

شاخص آزاد شناور در آخرین روز معاملات هفته گذشته ۳۳۷ هزار و ۸۴۵ واحد بود که در روز چهارشنبه این هفته به رقم ۳۶۳ هزار و ۲۱۴ واحد رسید و افزایش ۲۵ هزار و ۳۶۹ واحدی را رقم زد.

  • کاهش قیمت خودرو

بازار خودرو هفته اول مهر ماه را هم شبیه هفته‌های گذشته، در رکود گذراند. قیمت‌ها در این بازار در حال کاهش است اما به گفته فعالان بازار، معاملات چندانی انجام نمی‌شود.  
 شرکت ایران خودرو این هفته اعلام کرد که ۱۰۵ هزار دستگاه خودرو ناقص قبل از خردادماه سال جاری این گروه صنعتی، به ۶۰ هزار دستگاه کاهش پیدا کرده و روند تجاری سازی خودروهای کف با سرعت بیشتری درحال انجام است. همین خبر، باعث کاهش قیمت اندکی در بازار شد.  

این هفته پژو ۲۰۶  تیپ ۲ و ۵ به ترتیب ۷۶ و ۹۱ میلیون تومان قیمت داشتند. قیمت ۲۰۶ صندوق‌دار نیز ۳۰۰ هزار تومان نسبت به هفته گذشته کاهش یافت و به ۹۱ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان رسید.  

قیمت رانا و پژو ۴۰۵ نیز با اندکی کاهش، به ۷۴ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان و ۷۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسیدند.  

قیمت پرایدهای سایپا نیز بدون تغییر باقی مانده‌است. این هفته پراید ۱۱۱ با قیمت ۴۶ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان و پراید ۱۳۱ نیز ۴۱ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان به فروش می‌رسید.

کد خبر 456500

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha