همشهری آنلاین: مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی گفت: از امروز تا شنبه آبگرفتگی معابر، سیلاب ناگهانی و وقوع صاعقه در مناطق مرتفع استان‌های سیستان و بلوچستان، ‌ هرمزگان، کرمان، فارس، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان و مازندران پیش‌بینی می‌شود.

آب و هوا 833

احد وظیفه در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، ‌ در تشریح آخرین وضعیت جوی در مناطق مختلف کشور گفت: بعدازظهر فردا با شمالی شدن جریانات روی دریای خزر، بارش پراکنده در سواحل خزر آغاز می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی ادامه داد: روز شنبه بارش‌ها در سواحل خزر تقویت می‌شود و در شمال استان‌های اردبیل، آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی رگبار پراکنده و رعد و برق در بعدازظهر شنبه پیش‌بینی می‌شود.  

وظیفه افزود: روز یکشنبه با تقویت جریانات شمالی در نوار شمال کشور، بارش‌ها در سواحل خزر بیشتر می‌شود و دریای خزر هم مواج خواهد شد، که این شرایط موجب کاهش محسوس دما در نوار شمالی کشور خواهد شد، همچنین روز یکشنبه بعدازظهر در شمال خراسان رضوی و خراسان شمالی بارش خواهیم داشت.  

وی بیان کرد: تا ظهر روز یکشنبه آینده در بخش‌هایی از اردبیل و ارتفاعات شمال آْذربایجان شرقی بارندگی خواهیم داشت و روز دوشنبه بارش‌ها محدود به سواحل خزر است.  

وظیفه اضافه کرد: در سه روز آینده طی ساعات بعدازظهر در شمال غرب کشور و دامنه‌های البرز غربی وزش باد خواهیم داشت.  

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی بیان کرد: در پنج روز آینده در جنوب استان‌های سیستان و بلوچستان، هرمزگان و کرمان رشد ابر، رعد و برق و بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود و این شرایط از شنبه در شرق و جنوب فارس نیز رخ خواهد داد.  

وظیفه افزود: روزهای یکشنبه و دوشنبه پیش‌رو در خراسان شمالی، ‌ سمنان، البرز، تهران، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، قزوین و یزد وزش باد شدید، گاهی گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود که این شرایط در زابل محسوس‌تر است.  

وی در تشریح وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران فردا صاف پیش‌بینی می‌شود و این شرایط تا دوشنبه هفته آینده ادامه دارد. همچنین فردا بیشینه دما در تهران ۳۵ درجه بالای صفر خواهد بود و با کاهش آن در روزهای آتی روز دوشنبه هفته آینده بیشینه دما در تهران به ۲۸ درجه می‌رسد، همچنین کمیته دما فردا در تهران ۲۱ درجه خواهد بود.  

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: فردا اهواز با بیشینه دمای ۴۳ درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و شهر کرد با کمیته دمای ۳ درجه بالای صفر سردترین مرکز استان است.  

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی ادامه داد: از امروز تا شنبه ۶ مهرماه احتمال آبگرفتگی معابر، سیلاب ناگهانی و برخورد صاعقه در مناطق مرتفع در استان‌های سیستان و بلوچستان، ‌ برخی مناطق هرمزگان، غرب و جنوب کرمان و جنوب فارس پیش‌بینی می‌شود.  

وی افزود: همچنین این شرایط در استانهای آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان و مازندران هم در تاریخ‌های مذکور پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر 456402

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha