چهارشنبه ۳ مهر ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۵
۰ نفر

شبکه‌های اجتماعی در سال‌های اخیر تبدیل به مهم‌ترین حوزه مورد توجه در اینترنت شده است. مردم دنیا در سنین مختلف چطور در این پلتفرم‌ها فعالیت می‌کنند؟

اجتماع جهانی در شبکه‌های اجتماعی

مبحث شبکه‌های اجتماعی همواره جذابیت بسیار زیادی برای مردم داشته است. بیشتر ما بخشی از وقت خود را صرف حضور در شبکه‌های اجتماعی گوناگون می‌کنیم که این موضوع البته در سنین مختلف متفاوت است. سایت ویژول کاپیتالیست با طبقه‌بندی استاندارد نسل‌ها، گروه‌های سنی را مشخص کرده و بر این اساس، عملکرد آنها در شبکه‌های اجتماعی را مورد بررسی قرار داده است.

طبق استانداردهای بین‌المللی، سنین مختلف در ۴سطح تقسیم شده‌اند:

  1. کودک و نوجوان: متولدین سال‌های ۱۳۷۶تا ۱۳۹۱
  2. جوان: متولدین ۱۳۶۰سال‌های تا ۱۳۷۵
  3. میانسال: متولدین سال‌های ۱۳۴۴تا ۱۳۵۹
  4. مسن: متولدین سال‌های ۱۳۲۵تا ۱۳۴۳

میانگین مدت استفاده از شبکه‌های اجتماعی براساس ساعت

  1. آسیا و اقیانوسیه ۲:۱۳
  2. اروپا ۱:۵۰
  3. آمریکای‌جنوبی ۳:۲۷
  4. خاورمیانه و آفریقا ۳:۰۳
  5. آمریکای‌شمالی ۲:۰۴
  • بررسی سرعت رشد

در این تصویر وضعیت حضور نسل‌های مختلف در شبکه‌های اجتماعی بین سال‌های۲۰۱۴ تا ۲۰۱۸ مورد بررسی قرار گرفته است. رشد فزاینده کودکان و نوجوانان کاملا قابل مشاهده است.

  • تعداد اکانت‌ها:

فعالیت در شبکه‌های اجتماعی زمانی امکان‌پذیر است که شما برای خود یک اکانت داشته باشید. بنابراین کاربران برای حضور و فعالیت متنوع‌تر در شبکه‌های مختلف اجتماعی ورود کرده و اکانت‌های پرتعدادی را می‌سازند. در این تصویر میانگین تعداد اکانت‌ها در سنین مختلف و در مناطق گوناگون جهان مورد بررسی قرار گرفته است.


چه‌کسی، چه شبکه‌ای
در این تصویر می‌توان دید که چند درصد از هر نسلی یک شبکه اجتماعی را دنبال می‌کند. به‌عنوان نمونه ۲۷درصد از افراد مسن در توییتر حضور دارند. در قسمت پایین هم وضعیت رشد حضور در دو شبکه اجتماعی اینستاگرام و واتس‌اپ بین سال‌های ۲۰۱۶تا ۲۰۱۸مورد بررسی قرار گرفته است.

نکته مهم: آمارها در این تصویر بدون احتساب کاربران چینی ارائه شده است.

کد خبر 456377

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ارتباطات و فناوری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha