همشهری آنلاین: نمایندگان مجلس درباره بررسی موضوع سهیمه‌ها در کنکور کارشناسی ارشد ۹۸، بررسی موضوع در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس پس از تعطیلی مجلس را وعده داده‌اند.

مجلس هوم پیج

به گزارش فارس، محمدمهدی زاهدی رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی درباره اعتراض به نتایج نهایی و انواع سهمیه در کنکور ارشد ۹۸، گفته است: ‌بحث کنکور کارشناسی ارشد را بررسی کردیم و نتیجه این بود که کاری که سازمان سنجش آموزش کشور انجام داده، کاملا قانونی بوده است.

علی‌رغم اظهارنظر رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، برخی نماینده‌ها و اعضای این کمیسیون که شکایت‌هایی از مردم در این باره دریافت کرده‌اند، می‌گویند که روشن شدن موضوع را دنبال می‌کنند.

محمد قمی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اظهار داشت: در این اعتراض‌ها در این آزمون گفته شده که درباره سهمیه‌ها قانون رعایت نشده است که این موضوع نیازمند بررسی است. اگر مسئله مهمی باشد و منجر به تضییع حق افرادی شده باشد، قطعا در اولین جلسه کمیسیون مطرح می‌شود.  

میرحمایت میرزاده عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی نیز درباره پیگیری و بررسی موضوع سهمیه‌ها در مجلس، اظهار داشت: از ۲ هفته پیش که نمایندگان در حوزه‌های انتخابیه حضور دارند هنوز کمیسیون‌ها تشکیل جلسه نداده‌اند. موضوعاتی که در کمیسیون‌های مجلس مطرح می‌شوند طبق دستور جلساتی که از قبل نوشته شده‌اند و اخباری که اعضای کمیسیون در آن جلسه ارائه می‌دهند، بررسی می‌شوند.

به گفته وی، با توجه به اینکه موضوع اعلام نتایج کنکور کارشناسی ارشد در ایام تعطیلی مجلس رخ داده است، در دستور کار این جلسه کمیسیون نیست و ممکن است در آغاز جلسه نمایندگان با توجه به اولویت‌ موضوعات، نکته‌هایی را بیان کنند و پس از آن موضوعات بر اساس اولویت‌ها در کمیسیون مطرح می‌شوند.

علیرضا سلیمی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس مجلس شورای اسلامی در پی گیری بررسی موضوع سهمیه در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، گفت: قرار بود کمیسیون‌های مجلس پس از ۲ هفته تعطیلی تابستان، از این هفته آغاز به کار کنند که با دستور هیات رئیسه مجلس، جلسات این هفته کمیسیون‌ها تعطیل شد. البته این موضوع از موضوعات مهم کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس است و به زودی در کمیسیون مطرح می‌شود.

کد خبر 456118

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha