دوشنبه ۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: نمایشگاه گروهی عکس آوای نگاه با ۶۸ اثر از ۲۶ عکاس دانشجوی معماری و تعدادی هنرجوی آزاد به نمایشگاه‌گردانی محمدمهدی شیروانیان در نگارخانه آوای هنر به تماشاست.

نمايشگاه عكس در آواي هنر

به گزارش همشهری آنلاین، آثار این نمایشگاه اغلب در اندازه‌های کوچک و متوسط با قاب‌ها و پاسپارتوهای یکسان ارائه و در آوای نگاه با رویکرد خاص نسبت به معماری و نشانه‌های هنر ایرانی اسلامی گردآوری شده‌اند. شیروانیان دلیل این رویکرد را این‌گونه شرح می‌دهد: من در دانشگاه هنر به دانشجویان معماری درس عکاسی می‌دهم و شرکت‌کنندگان در این نمایشگاه دانشجویان معماری هستند. در این آثار تلاش شده لایه‌های پنهان در اقلیم ایران برای زندگی و لذت بردن از زندگی کشف و واکاوی شود.

برای شکل دادن نمایشگاه ایده‌هایی مد نظر بوده که شیروانیان در این باره می‌گوید: وقتی ایده شکل‌گیری نمایشگاه به ذهنم خطور کرد، دو موضوع برای من اهمیت داشت. اگر از دیدگاه جامعه‌شناسی و نشانه‌شناسی به این آثار نگاه کنیم، به دو موضوع زندگی و رابطه میان انسان و معماری می‌رسیم و اگر کسی با این مولفه‌ها آشنا باشد، قطعا از نمایشگاه لذت خواهد برد. من تلاش کردم امکانی فراهم شود تا هنرمندان جوان هم فرصتی برای نمایش آثار و حضور در عرصه هنر ایران را پیدا کنند.

برای برگزار کردن نمایشگاه آوای نگاه ۵۰۰ عکس رسید که هیاتی پنج نفری در  سه مرحله داوری ۶۸ عکس را از ۲۶ عکاس برگزیدند. مسائل فنی عکس، محتوا و زیبایی‌شناسی از عوامل اصلی انتخاب عکس‌ها بود. نمایشگاه گروهی عکس آوای نگاه تا ۹ مهر در نگارخانه آوای هنر در خیابان فرشته، خیابان بوسنی و هرزگوین، بن‌بست پناهی، شماره یک ادامه دارد.

کد خبر 455994

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha