یکشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۸۶ - ۰۹:۴۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: ماریون کوتیار بازیگر زن برنده جایزه اسکار سال 2008 روز شنبه اول مارس طی سخنانی ضمن متهم کردن آمریکا به تحریف واقعیات درباره حادثه برخورد دو هواپیما به برج‌های دوقلوی تجارت جهانی اعلام کرد: حوادث 11 سپتامبر ساختگی بودند.

به نوشته دیلی میل، این بازگر 32 ساله که به دلیل ایفای نقش در فیلم "زندگی به رنگ گل سرخ" برنده جایزه اسکار شده بود، در یک وب سایت فرانسوی علنا آن‌چه که را تا کنون دولت آمریکا درباره حوادث 11 سپتامبر ادعاکرده بود را زیر سوال برد.

کوتیار با اشاره به واقعه 11 سپتامبر و اعلام این مساله که آمریکا از وقایع 11 سپتامبر داستان‌های وحشتناک برای رسیدن به اهداف سیاسی ساخته است، گفت: تصور می‌کنم ما درباره پاره‌ای از مسائل به دروغ‌پردازی روی آورده‌ایم.

کوتیار ضمن اشاره به برخورد دو هواپیمای مسافربری به برج‌های دوقلوی تجارت جهانی در 11 سپتامبر 2001 گفت: ما برج‌های دیگری را نیز دیده‌ایم که هواپیماها به آن‌ها برخورد کرده‌اند، اما آیا آنان نیز فرو ریخته‌اند؟ به خاطر می‌آورم برجی در اسپانیا 24 ساعت در حریق سوخت اما نهایتا فرو نریخت.تا کنون هیچ یک از برج‌هایی که دچار حریق شده یا هواپیما به آن برخورد کرده فرو نریخته است، اما در نیویورک آنهم ظرف چند دقیقه برج‌ها فرو ریختند.

او افزود: برج‌های دوقلو که در اوائل دهه شصت میلادی طراحی شده بودند(در ابتدای سده 21) دیگر قدیمی شده بودند و مخارج (نگهداری و انجام تعمییرات در) آن‌ها بالا رفته بود.در نتیجه مخارج مدرنیزه کردن آن‌ها بیش از بازسازی مجددشان بود بنابراین این دو برج تخریب شدند.

به نظر می‌رسید بیان چنین اظهاراتی آینده کوتیار در سینمای هالیوود را دستخوش خطر کند.

کد خبر 45598

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز