همشهری آنلاین: وسایل شخصی یکی از مشهورترین زوج‌های خلافکار دهه ۱۹۳۰ آمریکا در یک حراجی در شهر بوستن ۱۸۶ هزار دلار چکش خورد.

حراج يادگارهاي باني و كلايد

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ای‌پی، حراج‌خانه آر.آر در منطقه نورث‌اند شهر بوستن چند وسیله شخصی از کلاید بارو و بانی بارکر مربوط به حدود ۹۰ سال پیش را به حراج گذاشت. یکی از این وسایل ساعتی بود که بانی پارکر هنگام مرگ در ۱۹۳۴ بر دست داشت و روز شنبه به مبلغ ۱۱۲ هزار و ۵۰۰ دلار چکش خورد و فروش رفت.

پارکر و بارو در فیلم سینمایی «بانی و کلاید» با بازی فی داناوی و وارن بیتی به کارگردانی آرتور پن تولید سال ۱۹۶۷ برای همیشه در تاریخ ماندگار شدند. این زوج جنایتکار در بهار ۱۹۳۴ در ایالت لوییزیانا در کمین ماموران گرفتار آمدند و به شکلی دردناک به قتل رسیدند. در لحظه مرگ، کلاید بارو یک ساعت مارک بولووا در دست داشت که ۸۵ سال بعد با رقم شگفت‌انگیز ۱۱۲ هزار دلاری فروخته شد.

یک شات‌گان مربوط به دار و دسته بارو هم در این حراجی حدود ۶۹ هزار دلار چکش خورد و طرح یک پوستر «تحت تعقیب» برای بارو مربوط به پلیس دالاس هم با مبلغی بیش از چهار هزار دلار به فروش رسید. همه خریداران یادگارهای بانی و کلاید در حراجی بوستن اظهار امیدواری کردند هویت‌شان ناشناس بماند.

بانی پارکر که یک عمر همراه کلاید بارو در عرصه جرم و جنایت فعال بود، دستی هم در شعر و شاعری داشت و یک دفتر شعر از او یادگار مانده است. این دفتر روز شنبه در حراج‌خانه چکش خورد و رقم خرید آن به ۲۵ هزار دلار رسید اما در لحظه آخر، عرضه‌کننده دفتر شعر بانی از تصمیم خود برگشت.

کد خبر 455884

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha