مؤسسه خیریه محک از ابتدای تأسیس تا پایان سال گذشته، ۱۰۲۷ کودک مبتلا به سرطان ساکن استان آذربایجان شرقی را تحت حمایت خود قرار داده است. این درحالی است که هر روز ۶ کودک جدید در سراسر ایران به جمع کودکان تحت حمایت این مؤسسه اضافه می‌شود.

انتقال دانش محک به خیریه‌های  حوزه سرطان آذربایجان شرقی

به گزارش همشهری، مدیر عامل مؤسسه خیریه محک تأمین هزینه‌های دارو و درمان را یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های محک عنوان می‌کند و می‌گوید: تأمین هزینه دارو و درمان همه کودکان مبتلا به سرطان در سراسر ایران یکی از مهم‌ترین چالش‌های محک است. به همین دلیل این سازمان در برنامه راهبردی خود از سال ۹۶ تا ۱۴۰۰ یکپارچه‌سازی خدمات درمانی و حمایتی برای فرزندانش در سراسر نقاط ایران را هدف قرار داد.

به عبارت دیگر، تعداد زیادی از فرزندان محک در شهرستان‌ها درمان می‌شوند که ارتقای روز به روز ارائه خدمات شایسته به آنها از اهداف محک است.  دکتر «آراسب احمدیان» می‌افزاید: ۱۰۲۷ نفر از این کودکان ساکن آذربایجان شرقی هم تحت پوشش این طرح قرار گرفته‌اند و این استراتژی در آینده آنها نقش خواهد داشت. کودکانی که پرونده‌های پزشکی همه آنها در بیمارستان‌ کودکان تبریز تشکیل شده و در حال گذراندن مراحل درمان خود در این بیمارستان‌ هستند. همچنین محک طی تفاهم‌نامه‌ای اقدام به توانمندسازی مؤسسه خیریه تسکین در استان آذربایجان شرقی کرده است.

احمدیان درباره اهداف توانمندسازی خیریه‌ها در استان‌های مختلف می‌گوید: محک از سال ۸۸ و در قالب برنامه استراتژیک ۹۵-۹۰ خود اقدام به توانمندسازی خیریه‌های حوزه سرطان در استان‌های آذربایجان شرقی، خراسان رضوی و اصفهان کرده است. مؤسسه‌هایی که کاملاً مستقل از محک فعالیت می‌کنند، اما دانش و تجربه ۲۸ سال فعالیت محک برای حمایت از کودکان مبتلا به سرطان در اختیارشان قرار می‌گیرد.

وی ادامه می‌دهد: این موسسه‌ها کاملاً مستقل از محک فعالیت می‌کنند، اما دانش و تجربه بیش از ربع قرن فعالیت مؤسسه خیریه محک برای حمایت از کودکان مبتلا به سرطان در اختیارشان قرار می‌گیرد. این مؤسسات توانمند می‌شوند تا در یک دوره پنج‌ساله، هر سال ۱۵ درصد از منابع لازم برای درمان کودکان مبتلا به سرطان آن استان را از محل جلب مشارکت‌های مردمی همان استان تأمین کنند و در چارچوب استانداردهای مؤسسه محک به ارائه خدمت به این کودکان بپردازند.

لازم به تأکید است که این مؤسسات دفتر یا نمایندگی موسسه خیریه محک نیستند و به صورت موسسات مستقل با هیأت مدیره مستقل، در چارچوب استانداردهای محک فعالیت می‌کنند. در همین راستا با عقد تفاهم‌نامه‌ای میان خیریه حمایت از کودکان مبتلا به سرطان تسکین در استان آذربایجان شرقی و محک در سال ۱۳۹۸ مقرر شد تا در یک دوره پنج‌ساله تجارت منطبق با استانداردهای محک در حوزه جلب مشارکت‌های مردمی و تبدیل آن به خدمات درمانی و حمایتی به کودکان مبتلا به سرطان به این خیریه منتقل شود.

احمدیان تأکید می‌کند: محک در طول ۲۸ سال فعالیت تخصصی در حوزه سرطان کودکان همواره به ظرفیت‌های جامعه مدنی برای تحقق مأموریت خود دلگرم بوده است. این سازمان با باور به این‌که بهره‌مندی از خرد جمعی موجب خلق ناممکن‌ها و ایجاد فرصت‌های بی‌نظیری می‌شود، می‌کوشد تا با همراهی نیکوکاران در جای جای این سرزمین شایسته‌ترین سطح از خدمات درمانی و حمایتی را در مسیر مبارزه با سرطان به فرزندانش ارائه دهد و بر این اساس از همه نیکوکاران در سراسر شهرهای کشور درخواست می‌کند تا کودکان مبتلا به سرطان این سرزمین را از یاد نبرده و محک را در تأمین هزینه دارو و درمان فرزندانش در همه شرایط اقتصادی و اجتماعی یاری دهند.

کد خبر 455800

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha