همشهری آنلاین: رییس شورای عالی جنگل‌ها از پرداخت بخشی از حقوق عقب افتاده قُرق‌بانان و نگهبانان جنگل پس از حدود هشت ماه خبر داد.

پرداخت تدریجی حقوق عقب افتاده نگهبانان جنگل پس از ۸ ماه

به گزارش ایسنا، قُرق‌بانان و نگهبانان جنگل پیش از آن که به کار حفاظت روی آورند، نیروهای شرکت‌های بهره‌بردار از جنگل‌ها بودند. با اجرای طرح تنفس قرار شد که این نیروها به عنوان محافظان جنگل مشغول به کار شوند و هزینه آنان را سازمان جنگل‌ها بپردازد، اما ابتدای امسال بود که سازمان جنگل‌ها درصدد برآمد تا مناقصه‌ای بین شرکت‌های بهره‌بردار برگزار کند و از طریق آن با نیروهای حفاظتی شرکت‌هایی که به تعهدات خود پایبندتر هستند قراردادهای حفاظتی منعقد کند، اما طی کردن پروسه قانونی این کار سبب شده بود که این نیروها طی هشت ماه اخیر حقوقی دریافت نکنند.

خلیل آقایی - رییس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری - ماه گذشته اعلام کرده بود که متاسفانه به دلیل مسائل و مشکلات مالی کشور، چندین ماه است که سازمان جنگل‌ها بودجه‌ای برای پرداخت حقوق نگهبانان و قرق‌بانان جنگل دریافت نکرده است. اکنون نیز در حال رایزنی در رابطه با این موضوع هستیم و به‌زودی حقوق عقب افتاده نگهبانان و قرق‌بانان جنگل‌های شمال پرداخت می‌شود.

عدم پرداخت حقوق نگهبانان و قرق‌بانان جنگل انتقادات زیادی را برای سازمان جنگل‌ها در پی داشت؛ از جمله این که، این سازمان چگونه می‌تواند از نیرویی که هشت ماه است حقوقی دریافت نکرده، توقع حفاظت از جنگل و برخورد با قاچاقچیان چوب را داشته باشد و عملا با این کار راه متخلفان را هموارتر کرده است.

اما حالا پس از چندین ماه معطلی این نیروها، کامران پورمقدم - رییس شورای عالی جنگل - می‌گوید که حدود دو ماه گذشته قراردادهای جدید با قرق‌بانان و نگهبانان جنگل بسته شد و مقداری پول برای استان‌ها اعلام شد تا حقوق عقب‌افتاده این نیروها پرداخت شود.

به گفته پورمقدم، در حال حاضر حدود سه ماه از حقوق عقب‌افتاده قرق‌بانان و نگهبانان جنگل پرداخت شده است و سازمان جنگل‌ها پیگیر است تا مابقی آن را تامین و به شرکت‌ها اختصاص دهد.

کد خبر 455754

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha