معاون امور زنان و خانواده رئیس‌ جمهوری در سفری یک‌روزه به یاسوج سند «ارتقای وضعیت زنان کهگیلویه و بویراحمد» را رونمایی کرد. به‌ گزارش همشهری، سند ارتقای وضعیت زنان کهگیلویه و بویراحمد در حاشیه نشست شورای برنامه‌ریزی استان رونمایی شد.

رونمایی سند ارتقای وضعیت زنان کهگیلویه و بویراحمد

معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این نشست گفت: سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده استان با تلاش و پیگیری‌های فراوان واحد امور بانوان استانداری تدوین شد. «احد جمالی» با اشاره به آسیب‌شناسی در حوزه بانوان افزود: آسیب‌های زنان در کهگیلویه و بویراحمد در برخی مسائل وضعیتی مشابه میانگین کشوری داشته و در برخی دیگر از مسائل مانند خودکشی برجستگی دارد که در این زمینه کارهای پژوهشی انجام شده است.

فرماندار بویراحمد هم در این نشست گفت: در استان کهگیلویه و بویراحمد محدودیت منابع برای بانوان وجود ندارد و بانوان کارآفرین در کنار مردان به فعالیت مشغول هستند. «شاهرخ کناری» با اشاره به برخی مشکلات حوزه زنان بیان کرد: آسیب‌های اجتماعی در حوزه زنان در مناطق حاشیه‌نشین شهرهای بزرگ استان به معضل تبدیل شده و تاب‌آوری زنان ما نسبت به نسل‌های گذشته بسیار کم شده است. وی با بیان این‌که سند ارتقای وضعیت زنان استان مبتنی بر واقعیت‌های امروز و چشم‌اندازهای آینده است عنوان کرد: اگر در گذشته مطالعات پراکنده در این حوزه داشتیم، امروز تدوین این سند در ارتقای ظرفیت زنان ما تاثیرگذار است.

  • استفاده از ظرفیت‌های قانونی برای حل مشکلات حوزه زنان 

«حسین کلانتری» استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز با تأکید بر این‌که باید از همه ظرفیت‌های قانونی برای حل مشکلات حوزه زنان استفاده شود گفت: حضور زنان در عرصه‌های سیاسی، اقتصادی و غیره مهم است و ما بر این باوریم که بانوان به عنوان نیمی از جامعه باید متناسب با جمعیتشان در عرصه‌های مختلف حضور داشته باشند.  وی بیان کرد: بانوان نیز مانند آقایان توانمندی کار دارند و به طور قاطع پیگیرم مدیران کلی که یکی-‌ دو معاون دارند از ظرفیت بانوان به عنوان حداقل یکی از معاونان خود استفاده کنند. استان کهگیلویه و بویراحمد قابلیت‌های خوبی در حوزه اشتغال به‌ویژه در بخش‌های صنایع دستی و گیاهان دارویی دارد که با شرایط بانوان هم سازگار است. باید از این قابلیت‌ها استفاده شود.

  • طرح ارتقای تاب‌آوری اجتماعی زنان

«معصومه ابتکار» معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده همچنین در نشست با فعالان سازمان‌های مردم نهاد استان گفت: طرح ارتقای تاب‌آوری اجتماعی زنان در کهگیلویه و بویراحمد اجرا شده است. ابتکار افزود: در قالب طرح تاب‌آوری اجتماعی زنان و خانواده، تسهیلگران با فراگیری آموزش‌های بلندمدت طرح، اقدام به عملیاتی‌سازی اهداف می‌کنند. وی با اشاره به اجرای ۳۸ طرح با پوشش زنان و خانواده در کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: این طرح‌ها زمینه‌ساز ارتقای شاخص‌های مختلف در حوزه زنان است.

معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده با بیان این‌که استان سرمایه‌های ارزشمندی در خود دارد خاطرنشان کرد: باید از این قابلیت‌ها برای ارتقای شاخص‌ها و رشد جایگاه اجتماعی زنان و خانواده بهره برد. ابتکار با بیان این‌که نقش سازمان‌های مردم‌نهاد در تحقق جایگاه اجتماعی زنان محسوس است تصریح کرد: دولت نگاه مناسبی به این موضوع داشته و فضا برای سازمان‌های مردم‌نهاد در چارچوب حقیقی و نگاه مستقل فراهم است. وی بر تعامل و فعالیت برنامه محور برای به‌کارگیری ظرفیت‌ها برای توسعه استان تاکید و عنوان کرد: سند توسعه وضعیت زنان کهگیلویه و بویراحمد رونمایی شد و این سند در تمام استان‌ها با در نظر گرفتن شاخص‌ها و شرایط هر استان اجرا می‌شود.

کد خبر 455341

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha