شنبه ۱۱ اسفند ۱۳۸۶ - ۱۱:۵۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: یک شرکت چینی نوعی سیگار الکترونیکی ساخته است که دارای حداقل میزان نیکوتین و بدون مواد سمی سرطانزا بوده و دود آن از بخار آب تولید می‌شود.

به گزارش مهر، این سیگار الکترونیکی که «کراون 7» (Crown 7) نام دارد، شبیه به خودکار بوده و از یک باتری، یک دستگاه بخارساز، ماده معطر و ماده گلیکول پروپلین تشکیل شده و بدون مواد شیمیایی، سمی و سرطانزاست.

در این سیگار الکترونیکی، کپسولی نصب شده است که محتوی نیکوتین بوده و قابلیت شارژ دارد. این کپسول شبیه به فیلترهای کوچکی است که به جای اینکه نیکوتین را بسوزاند، بخار آب تولید می‌کند.

این سیگار الکترونیکی در حال حاضر به صورت اینترنتی و به قیمت‌های 64 و 149 دلار و در سه مدل شبیه به سیگار، سیگار برگ و پیپ عرضه می‌شود.

بر اساس گزارش روزنامه «نیویورک پست»، در این سیگار حداقل میزان نیکوتین وارد شده است و بنابراین نسبت به سیگارهای سنتی خطر کمتری برای سلامت افراد با عادت بد سیگار کشیدن را دارد. در حقیقت دودی که از بخار آب در این سیگار تولید می‌شود و در مدت چند ثانیه در هوا ناپدید می‌شود، می‌تواند در این افراد همان حس دود سیگار را بدون تولید مواد سمی و یا بوی ناخوشایند سیگار تداعی کند.

کد خبر 45531

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز