همشهری آنلاین: پلیس ارمنستان نسبت به برچیدن چادر معترضان و متفرق کردن تظاهرکنندگان در مرکز شهر ایراون پایتخت این کشور اقدام کرد.

به گزارش بی بی سی، صدها نفر از نیرو‌های پلیس  روزر شنبه اول مارس در میدان آزادی شهر ایروان تعداد زیادی از تظاهرکنندگان معترض حاضر در این میدان را که از ده روز پیش در چادر‌ها متحصن شده بودند، متفرق کردند. پلیس همچنین جهت انتقال معترضان آن‌ها را سوار بر اتوبوس‌هایی کرد که در کنار میدان پارک شده بودند.

در هنگام جمع آوری چادر‌های معترضان نیز به رسانه‌ها اجازه ورود به میدان آزادی ایروان داده نشد.

پس از اعلام پیروزی سرژ سرکیسیان در انتخابات ارمنستان در روز 19 فوریه تظاهرات مخالفان علیه نتایج انتخابات ریاست جمهوری ارمنستان آغاز شد. مخالفان ادعا کرده بودند:سرژسرکیسیان نخست وزیر کنونی برای پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری تقلب کرده است.

بر اساس نتایج رسمی سرژ سرکیسیان 53 درصد آرا را در انتخابات ریاست جمهوری ارمنستان کسب کرده بود و لئون تر پطروسیان، اولین رییس جمهوری ارمنستان، نتوانسته بود، بیش از 21 درصد آرا را کسب کند.[ارمنستان: پیروزی سرکیسیان در انتخابات ریاست جمهوری]

این در حالی است که روبرت کوچاریان رییس جمهوری کنونی ارمنستان نیز اعلام کرده است که تظاهرکنندگان مخالف، قصد دارند قدرت را در ارمنستان در دست بگیرند.

کد خبر 45528

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار روسیه‌ و قفقاز

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز