همشهری‌آنلاین: مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران از راه‌اندازی خطوط حمل و نقل عمومی برای تسهیل رفت و آمد دختران و زنان به مجموعه‌های شهربانو و بوستان‌های ویژه بانوان خبر داد.

بوستان بانوان هوم پيج

به گزارش شهرنوشت، زهرا بهروز آذر اظهار داشت: در راستای تسهیل‌گری تردد بانوان به بوستان‌های ویژه بانوان هماهنگی‌های لازمه در مناطق ۲۲ گانه در حال انجام است. یکی از گام‌های برداشته شده در این زمینه اختصاص یک خط تاکسی در مسیر مترو چیتگر به بوستان ریحانه است که به بهره‌برداری رسیده‌است.

او با اشاره به این‌که خط تاکسی مسیر مترو چیتگر به بوستان ریحانه روزهای سه‌شنبه و پنچ‌شنبه هر هفته آماده ارائه خدمات حمل و نقلی به بانوان است، متذکر شد: راه اندازی سایر مسیرها به منظور تسهیل‌گری تردد بانوان به بوستان های ویژه نیز در دستور کار اداره کل بانوان قرار دارد تا با هماهنگی مناطق ۲۲ گانه اقدام موثری در این زمینه انجام شود.

بهروز آذر تسهیل در دسترسی به این مجموعه ها برای بانوان را از اولویت های مورد توجه اداره کل بانوان در سال جاری عنوان کرد و گفت: ایجاد ایستگاه اتوبوسرانی در مقابل بوستان بانوان منطقه ۲۱، ازدیگر اقدامات انجام‌شده به منظور تسهیل‌گری تردد بانوان به بوستان های اختصاصی این گروه از جامعه است.

او با یادآوری این‌که بوستان های ویژه بانوان به عنوان یکی از فضاهای اختصاصی برای گذراندن اوقات فراغت زنان و دختران پایتخت راه‌اندازی شده است، تخصیص فضای سبز و تفرجگاه اختصاصی، پیست دوچرخه سواری، فضای مناسب استخر و سونا، سالن‌های ورزشی چند منظوره، کتابخانه و سالن اجتماعات را از جمله امکانات این بوستان ها برشمرد.

بهسازی شهربانوها و بوستان‌های بانوان از اولویت‌های سال جاری است

بهروز آذر درادامه بهسازی مجموعه‌های شهربانو و بوستان های بانوان را از دیگر اولویت های اداره کل بانوان در سال جاری برشمرد و تاکید کرد: هم‌زمان با بازگشایی مراکز آموزشی در سال تحصیلی جدید، این مجموعه ها آمادگی پذیرایی از اردوهای دانش آموزی و دانشجویی را با تمام امکانات دارند.

به گفته مدیر کل امور بانوان شهرداری تهران، بازسازی و بهسازی پردیس بانوان منطقه ۱۵ با ۲۷ هکتار مساحت از مهم ترین اقدامات این اداره کل است که به عنوان یکی از نقاط گردشگری شهر تهران که مورد توجه بانوان است، با هماهنگی منطقه ۱۵ اجرا شده است.

کد خبر 455246

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha