دوشنبه ۲۵ شهریور ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: فیلم‌های «شاه کش»، «مردی بدون سایه»، «کلوپ همسران» و «کروکودیل» در حالی از چهارشنبه به روی پرده‌های سینما می آیند که آخرین بارقه‌های امید اکران بد تابستان ۹۸ هستند.

سينما

به گزارش ایسنا، اکران فیلم‌های سینمایی «شاه کش» وحید امیرخانی در گروه آستارا به جای «برمودا»، «مردی بدون سایه» علیرضا رئیسیان در گروه فرهنگ به جای «صدای منو می‌شنوی؟»، «کلوپ همسران» مهدی صباغ‌زاده در گروه ایران به جای «چاقی» و «کروکودیل» به کارگردانی مسعود تکاور در سرگروه آزادی به جای «قصر شیرین» از چهارشنبه ۲۷ شهریورماه آغاز می‌شود.

در ادامه مروری بر این آثار داریم: 

«شاه کش» دومین ساخته سینمایی وحید امیرخانی به تهیه کنندگی عباس نادران است که فیلمبرداری آن طی ماه های آبان و آذر سال ۱۳۹۶ انجام شد. مهناز افشار، هادی حجازی‌فر، مهدی کوشکی، علی کمالی، فرید سجادی حسینی، پیمان مقدمی و مجید صالحی در آن ایفای نقش کرده‌اند.

این فیلم از متقاضیان سی و ششمین دوره جشنواره فیلم فجر بود که از راهیابی به این رویداد جا ماند. همچنین از مردادماه سال گذشته آماده نمایش بوده تا سرانجام از ۲۷ شهریورماه روی پرده می‌رود.

«شاه کش» یک درام معمایی- اجتماعی است و قصه آن در برف و کولاک شدید می‌گذرد و امیرحسین حیدری مدیر عامل شرکت سینمایی نمایش‌گستران پخش آن را بر عهده دارد.

در خلاصه داستان «شاه کُش» آمده است: “گوزنِ قرمز از پشتِ صخره‌ی یخ‌زده، نگاهی به مردِ شکارچی که سیگاری دود می‌کند می‌اندازد. گرگ، مچاله از سرما سرفه‌ای می‌کند. گوزنِ قرمز: می‌خواد چی کار کنه؟ گرگ: نمیدونه می‌خواد چی کار کنه. گوزنِ قرمز: اینا که نمی‌دونن می‌خوان چی کار کنن خطرناک‌ترن… من برمی‌گردم. ”

«مردی بدون سایه» فیلمی به کارگردانی، نویسندگی و تهیه‌کنندگی علیرضا رئیسیان محصول سال ۱۳۹۷ است. این فیلم که در ایران و اسپانیا فیلمبرداری شده است، سومین فیلم از سه گانه رئیسیان پس از چهل سالگی و دوران عاشقی است.

این فیلم در سی و هفتمین دوره جشنواره فیلم فجر حضور داشت و به روابط عاطفی و زناشویی انسان معاصر می‌پردازد و نگاه ویژه‌ای به مشکلات اجتماعی این روزهای جامعه دارد.

لیلا حاتمی، امیر آقایی، فرهاد اصلانی، علی مصفا، نادر فلاح، گوهر خیراندیش و نسیم ادبی بازیگران این اثر هستند.

در خلاصه داستان «مردی بدون سایه» آمده است: ماهان کوشیار درگیر ساخت مستندی درباره خشونت‌های خانوادگی و قتل‌های ناموسی است که زندگی خود را تحت تأثیر قرار می‌دهد…

«کلوپ همسران» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی مهدی صباغ‌زاده، نویسندگی آرش قادری و مهدی صباغ‌زاده محصول سال ۱۳۹۷ است. این فیلم بیست و دومین فیلم کارنامه سینمایی مهدی صباغ‌زاده است.

محمدرضا شریفی‌نیا، میترا حجار، شقایق فراهانی، محمدرضا هدایتی، علی انصاریان، بیژن بنفشه‌خواه، سمیرا حسن‌پور و رضا بنفشه‌خواه با هنرمندی گوهر خیراندیش بازیگران اصلی این کمدی - خانوادگی هستند که در مقابل دوربین سیروس عبدلی ایفای نقش کرده‌اند.

«کلوپ همسران» داستان سه مرد متمول و اصطلاحاً «زن ذلیل» را روایت می‌کند که برای فرار از دست همسرانشان به همراه یک خواننده زیرزمینی پاپ به جزیره کیش متواری شده و نقشه ربوده شدن خود را می‌کشند؛ غافل از آن که ماجراهایی پر پیچ و خم درانتظارشان است...

«کروکودیل» به کارگردانی مسعود تکاور و تهیه‌کنندگی عزت الله جامعی ندوشن محصول سال ۱۳۹۶  است.

این فیلم یک سالی را در انتظار اکران مناسب بوده است و به گفته کارگردان فیلم قرار بر این بوده که  فیلم ماه رمضان اکران شود ولی با مذاکراتی که با پخش کننده داشتند تصمیم براین شد که در اکران دوم عیدفطر «کروکدیل» در سینماها اکران شود تا اینکه سرانجام از ۲۷ شهریورماه در سرگروه آزادی به جای فیلم سینمایی «قصر شیرین» اکران می‌شود.

«کروکودیل» در ژانر اجتماعی ساخته شده است و مضمونی پلیسی و اکشن دارد و در آن بازیگرانی چون کوروش تهامی، اندیشه فولادوند، الهه حصاری، حسین مهری، رضا یزدانی، علیرضا مهران، رامین پرچمی، افسانه چهره‌آزاد، رامتین خداپناهی به ایفای نقش پرداخته‌اند.

پخش «کروکودیل» برعهده دفتر رسانه فیلمسازان با مدیریت حبیب اسماعیلی است.

در خلاصه داستان فیلم آمده است: فیلم درباره چند جوان است که می خواهند از مسیری سریع اما پر خطر، همه چیز را می خواهند یک شبه بدست بیاورند، اما…

کد خبر 455190

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha