همشهری آنلاین: رئیس جمهوری اسلامی ایران برای شرکت در اجلاس سه جانبه سران ایران، روسیه و ترکیه و در صدر یک هیات بلندپایه سیاسی و اقتصادی، عازم آنکارا پایتخت ترکیه شد.

روحاني

 به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی شامگاه یکشنبه و به دعوت رسمی رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه برای حضور و سخنرانی در پنجمین دور اجلاس سه جانبه سران ایران، روسیه و ترکیه و در ادامه رایزنی های سه کشور ضامن روند آستانه برای حل بحران سوریه، تهران را به مقصد آنکارا ترک کرد.

سران سه کشور ایران روسیه و ترکیه در این دور از اجلاس که روز دوشنبه ۲۵ شهریورماه برگزار می شود، برای ادامه و توسعه همکاری های سه جانبه در حوزه های مختلف اقتصادی و همچنین ارتباطات منطقه ای نیز گفت و گو خواهند کرد.

روحانی همچنین در حاشیه اجلاس آنکارا، با «ولادیمیر پوتین» و «رجب طیب اردوغان» روسای جمهوری فدراسیون روسیه و ترکیه دیدارهای جداگانه ای خواهد داشت که در آن مهمترین مسائل فیمابین و روابط دوجانبه مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

ظریف، اردکانیان، حاتمی و حجتی وزیران امور خارجه، نیرو، دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و جهاد کشاورزی و همتی رئیس کل بانک مرکزی روحانی را در این سفر همراهی می کنند.  

رئیس جمهوری و هیات همراه شامگاه دوشنبه به تهران باز خواهد گشت.

کد خبر 455069

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha