مجموع نظرات: ۰
شنبه ۲۳ شهریور ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۸
۰ نفر

زهرا اشرف‌زاده-‌ البرز- خبرنگار: این روزها شهر رنگ و بوی دیگری به خود گرفته است. کمتر از ۱۰ روز به آغاز ماه مهر و فصل بازگشایی مدارس مانده و همه مردم به‌ویژه دانش‌آموزان و خانواده‌هایشان در تکاپو هستند تا با شور و نشاط سال تحصیلی جدید را آغاز کنند.

کرج به استقبال مهر می‌رود

بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها در کلان‌شهری مانند کرج رویداد بزرگی است، از همین رو سازمان شهرداری به عنوان متولی شهر، چند سالی است ستاد استقبال از مهر را تشکیل می‌دهد تا با برنامه‌ریزی در حوزه ترافیکی، خدماتی، زیباسازی و... آماده حضور این قشر در جامعه شود.  

  • تشکیل ستاد استقبال از مهر

معاون خدمات شهری شهرداری کرج با بیان این‌که شهرداری با اجرای طرح‌های مختلف به استقبال ماه مهر می‌رود، می‌گوید: سال‌هاست ستاد استقبال از مهر با دبیری معاونت خدمات شهری تشکیل می‌شود و امسال نیز برنامه‌ریزی لازم صورت گرفته تا با اجرای طرح‌های مختلف به بهترین شکل به استقبال ماه مهر برویم. «محمدرضا زین‌العابدینی» ادامه می‌دهد: شست‌وشوی معابر و خیابان‌ها، جمع‌آوری زباله از شهر، خط‌کشی معابر منتهی به مدارس و دانشگاه‌ها، مرمت حفاری‌ها و روکش آسفالت معابر بخشی از طرح‌هایی است که در روزهای نزدیک به آغاز ماه مدرسه اجرایی می‌شود.

وی اضافه می‌کند: توزیع سطل‌های زباله تفکیک از مبدا در مدارس، انعقاد تفاهم‌نامه با آموزش و پرورش برای استفاده از ظرفیت سازمان حمل‌ونقل بار و مسافر برای جابه‌جایی دانش‌آموزان، کمک‌رسانی به آذین‌بندی و بانشاط‌سازی مدارس و بهسازی فضای سبز مدارس معرفی‌شده از سوی آموزش و پرورش، برگزاری دوره‌های آموزشی توسط سازمان مدیریت پسماند، آتش‌نشانی و سیما، منظر و فضای سبز شهری، تهیه بسته‌های آموزش شهروندی، رنگ‌آمیزی جداول و خطوط صفوف و بازسازی و نصب علائم هشداردهنده از دیگر اقدامات شهرداری در روزهای پایانی تابستان است. زین‌العابدینی می‌افزاید: امیدواریم با همکاری دستگاه‌های عضو ستاد استقبال از مهر، امسال متفاوت‌تر از سال‌های قبل به استقبال ماه مهر برویم. بدون شک با اجرای این طرح‌ها در روزهای منتهی به ماه مهر نشاط و پویایی خاصی در شهر ایجاد می‌شود.

  • افزایش اتوبوس‌های شهری

یکی از معضلاتی که همزمان با آغاز سال تحصیلی گریبان‌گیر شهر می‌شود، مشکلات ترافیکی است. رئیس سازمان حمل‌ونقل بار و مسافر شهرداری کرج درباره اقدامات این سازمان در ستاد استقبال از مهر می‌گوید: با آغاز ماه مهر، تعداد زیادی از دانش‌آموزان برای رفتن به مدرسه و منزل از اتوبوس استفاده می‌کنند، به همین دلیل تمهیداتی اندیشیده شده تا تعداد اتوبوس‌ها در خطوط پرتردد شهر در ساعات نزدیک به شروع و اتمام مدرسه افزایش یابد. همچنین از تردد اتوبوس‌های بدون معاینه فنی در شهر جلوگیری خواهد شد.

«مجید استادکاظمی» می‌افزاید: در برنامه استقبال از مهر، اتوبوس‌های موجود بهسازی و تعمیر شده‌اند تا با کمترین مشکل و در سرفاصله مطلوب بتوانند مسافران را که بخش عمده‌ای از آنها را دانش‌آموزان تشکیل می‌دهند، جابه‌جا کنند. وی اضافه می‌کند: با توجه به این‌که بخش عمده آلودگی هوای شهر ناشی از فعالیت اتوبوس‌های دودزا و بدون معاینه فنی است، حساسیت در این خصوص افزایش یافته و با قطعیت می‌توان گفت تمام اتوبوس‌های بخش خصوصی برگه معاینه فنی دارند و از تردد اتوبوس‌های بدون این برگه جلوگیری می‌شود.

رئیس سازمان حمل‌ونقل بار و مسافر شهرداری کرج در رابطه با طرح اتوبوس ویژه مدارس می‌گوید: علی‌رغم این‌که راه‌اندازی خطوط اتوبوس ویژه مدارس در قانون مشخص شده و عوارض آن نیز مشخص است، ولی تاکنون موفق به راه‌اندازی این خطوط در کرج نشده‌ایم. استادکاظمی اضافه می‌کند: با نزدیک شدن به فصل سرد و افزایش ذرات آلاینده هوا، وظیفه سازمان است تا با نظارت بر سلامت و ایمنی اتوبوس‌هایی که در شهر تردد می‌کنند، سهم خود را در کاهش آلودگی‌ها ایفا کند.

  • آموزش فرهنگ ترافیک به دانش‌آموزان

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری کرج با بیان این‌که در آستانه بازگشایی مدارس، پیام‌های آموزشی درباره ترویج فرهنگ صحیح ترافیک به شهروندان داده می‌شود، می‌گوید: ارائه پیام‌های ترافیکی و مقررات راهنمایی و رانندگی به منظور افزایش ایمنی تردد دانش‌آموزان الزامی است و سرفصل‌های آموزشی به منظور ارتقای فرهنگ صحیح ترافیک تهیه و تدوین شده است. «محمدرضا احمدی‌نژاد» ادامه می‌دهد: افزایش تردد وسایل نقلیه در روزهای نخست بازگشایی مدارس خطر بروز حوادث و سوانح رانندگی را شدت می‌بخشد، از این رو شهروندان با رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی از تصادفات درون‌شهری و برون‌شهری جلوگیری کنند. وی می‌افزاید: آموزش برای ترویج فرهنگ صحیح ترافیک نقش تاثیرگذاری در کاهش حوادث رانندگی دارد، از همین رو بیش از ۲۰ پیام ترافیکی با محتوای بازگشایی مدارس به منظور ارتقای فرهنگ صحیح ترافیکی تهیه شده تا با همکاری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرج به صورت بروشور و بنر در معرض دید عموم قراربگیرد.

  • برنامه‌های شهرداری در آستانه مهر

شهردار کرج با اشاره به برنامه‌های این سازمان برای استقبال از مهر می‌گوید: آموزش و پرورش در کنار مدیریت شهری نقش بسزایی در فرهنگ‌سازی در زمینه‌های مدیریت پسماند، احیای فضای سبز و... بین نسل‌های جدید که آینده‌سازان کشور هستند دارد. «علی کمالی‌زاده» ادامه می‌دهد: آذین‌بندی معابر و خیابان‌ها، توسعه فضای سبز، رنگ‌آمیزی جداول و خط‌کشی مجدد محل گذر عابران پیاده و ایمن‌سازی مسیرهای منتهی به مدارس تنها بخشی از وظایف شهرداری در روزهای آخر تابستان است. همچنین سعی می‌کنیم برای سال تحصیلی جدید ۲ یا ۳ مدرسه از هر منطقه را انتخاب و تعدادی از کلاس‌های آنها را هوشمندسازی کنیم تا دانش‌آموزان در شرایط ‌استاندارد و مطابق با تکنولوژی روز آموزش ببینند. وی می‌افزاید: آثار سرمایه‌گذاری در حوزه آموزش در کیفیت و کمیت دستیابی به توسعه مشهود است و این به آن معناست که هر چقدر برای آموزش و فرهنگسازی در زمینه‌های مختلف هزینه کنیم، با سرعت بیشتری در مسیر پیشرفت و توسعه گام برمی‌داریم.

  1. زیباسازی شهر در آستانه مهر

در آستانه بازگشایی مدارس، ستاد استقبال از مهر در تمام مناطق شهر تشکیل شده و شهرداری هر منطقه با اقداماتی همچون پاکسازی سد معبرهای ساختمانی، پاکسازی معابر و خیابان‌ها، ترمیم و نصب سطل زباله، ترمیم و تعویض تجهیزات ترافیکی، رفت‌وروب و شست‌وشوی محوطه داخلی مدارس، رنگ‌آمیزی و دیوارنویسی مدارس به استقبال دانش‌آموزان می‌رود تا سال تحصیلی جدید با داشتن فضای شهری زیبا شروعشود.

به گزارش همشهری، مدیر منطقه ۲ شهرداری کرج با اشاره به اقدامات این منطقه در ستاد استقبال از مهر می‌گوید: طبق روال هر ساله با نزدیک شدن فصل پاییز و بازگشایی مدارس، امور مربوط به آماده‌سازی و بازگشایی مدارس از سوی شهرداری در جلسه‌ای با عنوان ستاد استقبال از مهر برگزارشده است. «مرتضی جلالیان» عنوان می‌کند: هدف از این جلسه ارائه خدمات رفاهی مطلوب در معابر، بلوارها و همچنین پیش‌بینی نیاز مدارس به پاکسازی و رنگ‌آمیزی است. ما نیز با همکاری و هماهنگی با مدارس منطقه در آماده‌سازی آنها برای بازگشایی و نیز هماهنگی و همکاری با سایر معاونت‌های اجرایی از جمله خدمات شهری و عمران و حمل‌ونقل و ترافیک، سعی خواهیم کرد خدمات مطلوبی به شهروندان ارائه دهیم.

وی می‌افزاید: برای انجام هماهنگی‌های لازم از مدارس منطقه بازدید شده و مدارسی که اطراف آنها خاک و نخاله وجود دارد، پاکسازی شده، پل‌های ورودی مدارس در صورت نیاز ترمیم و رفع مشکلات و نواقص فضای سبز اطراف مدارس پیگیری و انجام شده است. همچنین سرعتگیرها و نواقص ترافیکی خیابان‌ها و کوچه‌های اطراف مدارس مورد بازبینی قرار گرفته و در صورت نیاز اقدامات لازم انجام می‌شود. لکه‌گیری معابر و نوارهای حفاری اطراف مدارس بازدید و ترمیم شده و در مجموع تمام اقدامات و فعالیت‌های لازم جهت آماده‌سازی برای آغاز سال جدید به منظور تامین ایمنی و رفاه انجام شده است.
جلالیان ادامه می‌دهد: در آغاز سال تحصیلی اجرای این طرح در ایجاد سیمای زیبای شهری تاثیر بسزایی دارد و باعث می‌شود نشاط و تعالی در بخش آموزشی به حداکثر رسیده و مورد قبول این قشر فعال فرهنگی جامعه قرار ‌گیرد.

کد خبر 454954

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha