همشهری آنلاین: جی. کی. رولینگ، نویسنده مجموعه «هری پاتر» در اقدامی خیرخواهانه ۱۸ میلیون و هشتصد دلار به مرکزی سلامتی اهدا کرد تا بتوانند تحقیق بیشتری درباره درمان بیماری ام اس انجام دهند.

جي كي رولينگ

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از تایم، خالق هری پاتر کمک مالی چشم‌گیری به مرکزی سلامتی در اسکاتلند اهدا کرد تا تحقیق بیشتری درباره درمان گرفتگی رگ‌ها انجام دهند.
 
روز پنج‌شنبه اعلام شد که رولینگ ۱۸ میلیون و هشتصد دلار(۱۵ میلیون و سیصد پوند) را به مرکزی سلامتی تحت نظر دانشگاه ادینبورگ در اسکاتلند، که به اسم مادرش است، اهدا کرده است. مادر خانم رولینگ از این بیماری رنج می‌برد و در ۴۵ سالگی از دنیا رفت.
 
پیش از این خانم رولینگ در سال ۲۰۱۰ کمک زیادی کرد تا این کلینیک، که آن رولینگ نام دارد، در دانشگاه ادینبورگ آغاز به کار کند.
 
رولینگ می‌گوید پیشرفت‌هایی که این مجموعه کسب کرد او را تشویق نمود تا کمک بیشتری انجام دهد و افتخار می‌کند که این مجموعه نه تنها تحقیق‌های مهمی انجام می‌دهد بلکه کمک‌های عملی به بیماران ام اس انجام داده است.
 
در سال ۲۰۱۴ شبکه بی‌بی‌سی برنامه‌ای با عنوان «ساعت زنان» تولید کرد و در آن جی. کی. رولینگ درباره تأثیر مرگ مادرش در سن ۴۵ سالگی بر اثر تصلب شرایین روی زندگی شخصی‌اش صحبت کرد.
 
پروفسور سیدارتان چاندران، مدیر مجموعه آن رولینگ گفت امیدوار است فرصتی برای بیماران فراهم کنند تا در مطالعات و آزمایش‌های جدید مربوط به درمان بیماری ام اس شرکت کنند.
 
خود رولینگ می‌گوید: «وقتی کلینیک آن رولینگ ایجاد شد هیچ‌کدام از ما چنین پیشرفتی را پیش‌بینی نمی‌کردیم. خیلی افتخار می‌کنم که این کلینیک آرزوهای بزرگش را با عمل ترکیب کرده است تا از بیماران ام اس فارغ از مرحله بیماری حمایت کند. خود من از نزدیک شاهد تأثیرات این حمایت بوده‌ام. »
 
رولینگ با درآمد ۹۲ میلیون دلاری فقط  در ماه جولای به عنوان پردرآمدترین نویسنده سال ۲۰۱۹ انتخاب شد. نویسنده‌یِ «هری پاتر» در سال ۲۰۰۵ مؤسسه «لوموس» را هم بنا نهاد که تلاش می‌کند از بستری کردن کودکان در مراکز بیماری‌های روانی در سراسر دنیا جلوگیری کند.

کد خبر 454830

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha