عضو فراکسیون مدیریت شهری مجلس از قوه قضاییه خواستار ورود جدی به موضوع ۲۰۰ گود مرگبار رها شده در پایتخت و همچنین ساخت و سازهای غیرمجاز برای حفاظت از جان و مال مردم شد.

گود برداری

یوناتن بت کلیا در گفت‌وگو با خانه ملت، از بی‌توجهی نسبت به ساماندهی گودهای رها شده پایتخت انتقاد کرد و در مورد شناسنامه‌دار کردن این گودها گفت: گودبرداری‌ها باید براساس اصول خاصی انجام و تمهیدات و ایمنی لازم زمان گودبرداری مورد توجه قرار گیرد البته شهرداری به هیچ وجه نباید مجوز گودبرداری را بدون حضور مهندس ناظر صادر کند از سویی شناسنامه‌دار کردن گودهای رها شده نیز امری ضروری است.

عضو فراکسیون مدیریت شهری و روستایی مجلس شورای اسلامی، با تأکید بر اینکه گودهای رها شده خطراتی را برای ساختمان‌های مجاور به همراه دارد، افزود: جان و مال شهروندان پایتخت به‌دلیل رها شدن این حفره‌های خطرناک در معرض خطر قرار دارد و به‌صورت جدی نیاز است گودها براساس اولویت ایمن‌سازی شوند.

وی از قوه قضاییه خواستار ورود به موضوع ۲۰۰ گود مرگبار رها شده در پایتخت شد و تصریح کرد: به‌طور مرتب شاهد بودیم که برخی گودبرداری‌ها باعث ریزش ساختمان‌های مجاور و خسارت‌های جانی شده است بنابراین نیاز است رئیس دستگاه قضا همانطور که از زمان فعالیت خود تلاش مناسبی برای مبارزه با فساد داشته برای دفاع از جان مردم به این مهم و همچنین ساخت و سازهای غیرمجاز ورود جدی داشته باشد.

بت‌کلیا با تأکید بر اینکه تاکنون هیچ اقدام مؤثر و مثبتی در رابطه با ایمن‌سازی گودهای رها شده انجام نشده، گفت: شهرداری‌ها باید این مسئله را جدی بگیرند و به‌صورت جدی نیاز است با مهندسان ناظری که مجوز این گودها را صادر کردند برخورد جدی شود.

وی یادآور شد: برج میلاد یکی از نمادهای مهم کشور و ششمین برج بلند مخابراتی جهان است که زمزمه‌هایی به‌طور مداوم در مورد کج شدن آن به‌دلیل گود رها شده کنار سالن همایش‌ها شنیده می‌شود و بی‌شک اگر چنین اتفاقی بیفتد عملکرد مهندسان ما در دنیا زیر سؤال می‌رود بنابراین نیاز است ایمن‌سازی گود رها شده در دستور کار متولیان قرار گیرد.
 

کد خبر 454542

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha