مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۲۰ شهریور ۱۳۹۸ - ۰۷:۰۵
۰ نفر

مراسم تاسوعا و عاشورای حسینی با حضور خیل عظیم ارادتمندان به اهل بیت عصمت و طهارت و با شکوه خاصی در استان‌های قزوین، زنجان و همدان برگزار شد.

سوگ عاشوراییان

به گزارش همشهری، در روز نهم و دهم محرم امسال مراکز ۳ استان، شهرستان‌ها و روستاها حال‌وهوای حسینی به خود گرفته بود و مردم شهیدپرور و ولایت‌مدار استان‌های قزوین، زنجان و همدان به عزاداری پرداختند.  

  • شور دلدادگان حسینی در قزوین 

هزاران تن از شهروندان قزوینی هم‌زمان با روز تاسوعا و عاشورا به یاد حضرت ابوالفضل العباس (ع) سقا و علمدار دشت کربلا و حضرت امام حسین (ع) و ۷۲ تن از یاران باوفایش گرد هم آمدند و به عزاداری پرداختند. مراسم عزاداری روز تاسوعا و عاشورا با اجتماع بزرگ عزاداران حسینی در قزوین با حضور هزاران تن از دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در خیابان شهدا برگزار شد. نماز ظهر روز عاشورا نیز به امامت آیت‌الله عبدالکریم عابدینی، نماینده ولی فقیه در استان و امام‌ جمعه قزوین، با حضور عزاداران حسینی (ع) برگزار شد.  

  • برگزاری آیین عزاداری تاسوعا و عاشورای حسینی در همدان

در روز تاسوعا و عاشورای حسینی عاشقان حضرت ابوالفضل العباس (ع) و دوستداران اباعبدالله الحسین (ع) با تجمع در بقاع متبرکه، اماکن مذهبی و میادین شهرها و روستاها به سوگ نشستند. عزاداران حسینی در قالب هیات‌های مختلف مذهبی با مرثیه‌سرایی و سینه‌زنی اشک ماتم ریختند و صحنه پرشور عزاداری شهید مظلوم دشت کربلا را به تصویر کشیدند. همه مناطق استان همدان در روز تاسوعا و عاشورا سیاه‌پوش است و عاشقان اهل بیت (ع) در این دیار علاوه بر حضور پرشور در هیات‌های عزاداری، اوج ارادت و عشق خود را به سرور و سالار شهیدان نشان دادند.  

  • زنجان در ماتم امام سوم شیعیان گریست

مردم زنجان بعد از برگزاری مراسم باشکوه یوم‌العباس که ابعاد گسترده‌ای داشت، بار دیگر در روز تاسوعا و عاشورا با حضور در تکایا، بقاع متبرکه و هیأت‌های مذهبی ارادت خود را به امام حسین (ع) و ۷۲ تن از یاران باوفایش نشان دادند. عزاداران حسینی از اقشار مختلف اجتماعی در حالی که از عمق جان بر سر و سینه می‌زدند، با زنده نگه داشتن یاد و نام سقای نینوا حضرت ابوالفضل العباس (ع) و امام حسین (ع) بار دیگر ثابت کردند ازجان‌گذشتگی‌های یاران این امام همام تا ابدیت فراموش نخواهد شد. از نخستین ساعت‌های روز تاسوعا و عاشورا دسته‌های سینه‌زنی و زنجیرزنی در شهر به راه افتادند و مداحان نیز با نوحه‌خوانی و یادآوری رنج‌ها و مصیبت‌های خاندان اهل بیت (ع) فضای حزن‌انگیزی را بر شهر حاکم کردند.  

کد خبر 454532

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha