همشهری‌آنلاین: شهردار حرم مطهر حضرت امام خمینی(ره) گفت: مراسم عزاداری سرور و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) همچون سنوات گذشته از روز شنبه  ۱۳۹۸/۰۶/۱۶ تا پایان روز سه شنبه ۱۳۹۸/۰۶/۱۹ مصادف با شام غریبان عاشورای حسینی(ع) در حرم مطهر حضرت امام خمینی سلام الله علیه برگزار می شود.  

عزاداري امام حسين در حرم مطهر 833

به گزارش شهرنوشت به نقل از روابط عمومی سازمان بهشت زهرا(س)، شهردار حرم مطهر حضرت امام خمینی(ره) ضمن اشاره به روزهای برگزاری مراسم عزاداری و سوگواری سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و یاران با وفایش در حرم مطهر حضرت امام خمینی(ره) با حضور عزادران حسینی، هیأت‌های مذهبی، دستجات سینه زن و زنجیرزن و اعضای بیت گرامی حضرت امام راحل در این خصوص توضیح داد: طلوع فجر خونین محرم و برپایی موکب‌های عزاداری و آیین‌های شورانگیز نوحه خوانی و سینه زنی و توصیف حماسه‌ها و حماسه‌سازان کربلا اندکی التیام بخش زخم‌هاست و شعار حسینی‌زیستن و حسینی‌رفتن و حسینی محشور شدن نقشه راه و نقطه اوج عمل و آمال آزادگان است و در روزگار ما پیروی از راه و رسم خمینی کبیر پیروی از راه و رسم سیدالشهدا(ع) و شرکت در مراسم حرم امام در امتداد عشق به کربلاست.

او تصریح کرد: به همین مناسبت برنامه‌های مراسم و عزاداری در حرم مطهر امام خمینی(ره) توسط شهرداری صحن حرم مطهر به اطلاع می‌رسد:

* شنبه شب هشتم محرم(۱۳۹۸/۰۶/۱۶) از ساعت ۲۱ اجتماع باشکوه آذری‌های مقیم تهران همراه با عزاداری و سخنرانی.

* یکشنبه شب نهم محرم(شب تاسوعا) از ساعت ۲۱ مراسم عزاداری و سینه‌زنی باشکوه دژبان ارتش و هیأت های مذهبی و سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین آقای مجید انصاری عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام.

* دوشنبه شب دهم محرم(شب عاشورا) از ساعت ۲۱ مراسم عزاداری و سینه زنی توسط هیأت ها و مداحان اهل بیت(علیهم السلام) و سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین آقای علوی وزیر اطلاعات.

* سه شنبه شب یازدهم محرم(شام غریبان) از ساعت ۲۱ پس از عزاداری و سینه زنی سخنرانی حضرت حجت الاسلام و المسلمین آقای ابوترابی فرد امام جمعه محترم موقت تهران.

* شنبه روز هفتم محرم(۱۶ شهریور) از ساعت ۹:۳۰ صبح برنامه سوگواری «احلی من العسل» نوجوانان عاشورایی تهران بزرگ.

* روز عاشورا از ساعت ۱۰:۳۰ صبح مراسم عزاداری و سینه زنی با حضور هیأت‌های مذهبی.

سعید خال، شهردار حرم مطهر حضرت امام خمینی(ره) همچنین از برگزاری ۵ اجرای ویژه تعزیه سرور و سالار شهیدان در روزهای تاسوعاو عاشورای حسینی(ع) در صحن شمالی حرم مطهر حضرت امام خمینی(ره) و همچنین گلزار شهدای انقلاب اسلامی خبر داد.

مدیرعامل سازمان بهشت زهرا(س) و شهردار حرم مطهر حضرت امام خمینی(ره) همچنین از فعال بودن ایستگاه‌های صلواتی در گلزار شهدای سازمان بهشت زهرا(س) و میزبانی خانواده‌های معظم شهدا و علاقمندان به حضرت اباعبدالله الحسین(ع) اشاره و از شهروندان تهرانی برای شرکت در مراسم عزاداری در این مکان مقدس دعوت کرد.

کد خبر 454335

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha