یکشنبه ۱۷ شهریور ۱۳۹۸ - ۰۷:۲۲
۰ نفر

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان با بیان این‌که عامل انسانی مهم‌ترین عامل بروز تصادفات جاده‌ای است، می گوید: بررسی رفتارهای غیراجتماعی رانندگان و یافتن روش‌های اصلاح آنان از عوامل موثر در بهبود عملکرد و کاهش تعداد تصادفات و افزایش سلامت جامعه است.

فضل‌الله شیری

به گزارش همشهری، سرهنگ «فضل‌الله شیری» ادامه می‌دهد: برنامه‌ریزی مناسب، ارتقای آگاهی و مهارت رانندگان می‌تواند در تغییر عادت‌های نادرست رانندگی تاثیر بگذارد. ناشایست نشان دادن تخلفات و سرپیچی از قوانین و مقررات باید آموزش داده شود. به این طریق می‌توان بسیاری از رفتارهای غیراجتماعی رانندگان را کنترل و از تصادفات جلوگیری کرد. وی یکی از معضلات اصلی ترافیک استان را پایین بودن فرهنگ عبور و مرور در شهرستان‌های استان می‌داند و می‌افزاید: سازمان‌ها، اداره‌ها، سمن‌ها و اقشار مختلف مردم باید در حوزه آموزش، اطلاع‌رسانی و فرهنگ ترافیک بیشتر کار کنند.  رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کرمانشاه، ایمن‌سازی پیاده‌راه‌ها، روشنایی بزرگراه‌ها، نرده‌کشی وسط بزرگراه‌ها، اعمال قوانین و مقررات رفع سد معبر را از کارهایی می‌داند که در کاهش تصادفات موثرند.

شیری اضافه می‌کند: ضعف فرهنگ عمومی ترافیک، فراهم نبودن زیرساخت‌ها، بی‌توجهی رانندگان به تردد عابران، همچنین احترام به حقوق دیگران از دلایل ریشه‌ای تصادفات عابران پیاده در استان است. وی در ادامه به اصلاح ۲۰ معبر ترافیکی در شهر اشاره می‌کند و می‌گوید: میدان ‌بار، چهارراه سیلو، پالایشگاه کرمانشاه، میدان آزادگان، تالار انتظار و... از جمله کانون‌های بحرانی در شهر هستند. در مجموع ۳۶ کانون بحرانی در استان وجود دارد که ۱۹ کانون در کرمانشاه و بقیه در شهرستان‌ها هستند. همچنین ۲۳ نقطه حادثه‌خیز در استان وجود دارد که ۱۶ نقطه در شهرستان‌های استان هستند.  به گفته سرهنگ شیری، کشته‌های عابران پیاده در استان کرمانشاه بالاتر از میانگین کشوری است. میانگین کشته‌های عابران پیاده در کشور ۴۴ درصد است.

این در حالی است که در استان کرمانشاه بالای ۷۰ درصد است. همچنین ۵۸ درصد تصادف عابران پیاده در استان با خودرو در روز و ۴۲ درصد نیز در شب اتفاق افتاده است. رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کرمانشاه می‌افزاید: توجه نکردن به جلو، رعایت نکردن حق تقدم عبور و عدم رعایت فاصله طولی هنگام رانندگی از جمله عوامل تصادفات در کرمانشاه است. پایین بودن فرهنگ ترافیک و عبور مرور باعث افزایش این تصادفات درون‌شهری شده است. وی در ادامه از گشایش آموزشگاه رانندگی ویژه بانوان تا پایان سال خبر می‌دهد و می‌افزاید: کسانی که توانایی احداث و کسب مجوز صدور گواهی‌نامه موتورسیکلت را در استان دارند، به پلیس راهنمایی و رانندگی مراجعه کنند.

کد خبر 454277

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha