جمعه ۱۵ شهریور ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۲
۰ نفر

امیرحسین فتحی که این روزها به‌شدت از سوی هواداران تیمش زیر فشار قرار دارد، در برنامه فوتبال برتر مدعی شد ۴۰سال است از استقلال هواداری می‌کند.

استقلال

قرار بود این ادعا برای مدیرعامل آبی‌ها معجزه کند و او را از زیر فشار بیرون بیاورد، اما موضوع برعکس شد و گزک دست پرسپولیسی‌ها داد. فتحی سال۷۳ و هنگام قلع‌وقمع پرسپولیسی‌ها به‌خاطر اتفاقات داربی ۳۰دی عضو کمیته انضباطی بود و اعتراف خودش مبنی بر اینکه در آن زمان نیز هوادار استقلال بوده، آتو دست قرمزها داد. به این ترتیب مجتبی محرمی که خودش در آن ماجرا ۳سال محروم شد، جرقه اعتراضاتی را زد که هنوز هم ادامه دارد.

اصل موضوع این بحث اما چیز دیگری است؛ اینکه آیا کارنامه ۴۰سال هواداری از یک تیم، برای به‌دست گرفتن مدیریت آن باشگاه کافی است؟ یعنی هر کسی ۴۰سال هوادار استقلال بوده و حتی مناصبی در ارتباط با فوتبال هم داشته، می‌تواند برای مدیرعاملی آبی‌ها نامزد شود؟ پس کیفیت و توانایی چه می‌شود؟

جالب است که برخی هواداران استقلال در همین چند روز از حضور احتمالی سعید آذری در تیم محبوب‌شان حمایت کردند. آذری نه‌تنها استقلالی نیست و حتی هرگز تظاهر به این کار هم نکرده، بلکه سابقه مفصلی در اظهارنظر علیه سرخابی‌های پایتخت دارد و همین چندماه پیش هم دنبال حکم جلب خود فتحی می‌گشت! با اوج گرفتن شایعه حضور آذری در استقلال نیز او حرفی از علاقه‌اش به این تیم نزد و با اشاره به پیراهن ذوب‌آهن می‌گفت: «سبز سبزم، ریشه دارم. » گروهی از هواداران استقلال اما حاضر بودند همین آدم را به ساختمان باشگاه برسانند، چون درست یا غلط تصور می‌کردند او مدیر خوبی است و بهتر از فتحی می‌تواند امور تیم را اداره کند.

این موضوع حتی در مورد بازیکنان هم صدق می‌کند. همه پرسپولیسی‌ها می‌دانند بیرانوند اولش استقلالی بوده، اما الان از اینکه او با مهارتش به این تیم کمک می‌کند خوشحال هستند. استقلالی‌ها هم در جریان گرایش مجید حسینی یا ‌اللهیار صیادمنش به پرسپولیس بودند، اما از حضور این جوانان توانا در تیم‌شان استقبال کردند. البته که تلفیق علاقه قلبی و مهارت فنی بسیار بهتر است، اما در غیراین صورت اولویت با کارآمدی و توانایی خواهد بود.

۴۰سال که هیچ، حتی ۴۰۰سال سابقه هواداری هم کافی نیست برای اینکه یک نفر پستی مهم را در تیم مورد علاقه‌اش اشغال کند. طول مدت مدیریت فتحی در استقلال با کمبودها و کاستی‌های فراوانی همراه بوده. جالب است که امروز یکی مثل علی خطیر به کارشکنی علیه باشگاه متهم می‌شود، اما مگر غیراز این است که خطیر را هم خود فتحی به استقلال آورد و داستان‌هایی را شروع کرد که از زمان شفر تا الان ادامه دارد؟ نه آقای فتحی؛ استدلال شما برای اینکه مدیر استقلال باقی بمانید، قانع‌کننده نیست. در عمل باید نشان بدهید که به‌کار این تیم می‌آیید، وگرنه میلیون‌ها نفر دیگر در این مملکت بیشتر از شما استقلال را دوست دارند.

کد خبر 454196

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha