مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۱۷ شهریور ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۰
۰ نفر

سمیرا روشنایی- قم - خبرنگار: مدیریت شهری قم علاوه بر این‌که درگاه‌هایی برای دریافت پیشنهادها و انتقادهای شهروندان ایجاد کرده، به مطالبات شهروندان در ستون صدای همشهری روزنامه همشهری نیز پاسخ می‌دهد.

رسیدگی به ۱۰ مطالبه شهری شهروندان قمی 2

سؤال‌ها و دغدغه‌های شهروندان از طریق روابط عمومی شهرداری به مدیران و شهرداری مناطق انتقال داده می‌شود و سپس پاسخ آن‌ها برای اطلاع شهروندان به روزنامه همشهری ارسال می‌شود. در زیر به ۱۰ مطالبه شهروندان و پاسخ مدیران شهری اشاره می‌شود.  

  • اتوبوس‌های دودزا

یک شهروند: چند روز پیش که در بلوار امین می‌رفتیم، صبح زود مسیر بلوار امین تا خیابان صفائیه پر از دود بود. بسیاری از رانندگان وسایل نقلیه سبک وقتی از اتوبوس دودزا سبقت می‌گرفتند، با بوق‌های ممتد، نسبت به آلودگی بیش از حد اتوبوس معترض بودند. در برخی نقاط شهری هم مشاهده می‌شود که اتوبوس‌های دودزا موجب آلودگی هوا و مشکلات تنفسی برای شهروندان می‌شوند.  

پاسخ: با توجه به عمر ۱۰ ساله ناوگان و تخصیص نیافتن ناوگان جدید به اتوبوسرانی‌های کشور، سازمان اتوبوسرانی شهرداری قم برای مهر امسال بهره‌برداری از اتوبوس‌های جدید و اورهال‌شده را در دستورکار خود دارد و اتوبوس‌های موجود که قراردادشان به اتمام رسیده از ناوگان خارج می‌شوند. این اتوبوس از نوع اتوبوس‌های پیشرو است که با توجه به روشن کردن کولر و سربالایی پل ابتدای بلوار امین دود می‌کند که به دلیل نامعلوم بودن مشخصات به واحد اجرایی برای بررسی ناوگان مشابه و متوقف کردن آن برای تعمیرات اعلام شد. شهروندان گرامی در صورت مشاهده این گونه موارد کد اتوبوس یا شماره انتظامی آن را برای بررسی سریع‌تر با شماره تماس ۳۶۶۴۲۸۰۰ اعلام کنند.  

  • وضع نامناسب پیاده‌رو

یکی از اهالی نیروگاه: مدت‌هاست برای جدول‌کشی ۲۴ متری آیت‌الله کاشانی، پیاده‌رو کنده شده ولی هنوز بهسازی نشده است. می‌ترسیم موقع راه رفتن پایمان آسیب ببیند.  

پاسخ: بهسازی پیاده‌رو خیابان آیت‌الله کاشانی، در پروژه‌های تعریف‌شده در سال ۹۸ بوده و در مرحله انجام مناقصه است که با تعیین پیمانکار مراحل اجرای آن به سرعت انجام خواهد شد.  

  • گلایه از سیگار کشیدن راننده‌های اتوبوس

یک شهروند: از راننده‌های اتوبوس مسیر پردیسان و سایر خطوط اتوبوسرانی تقاضا داریم در اتوبوس سیگار نکشند. شهروندانی که بیماری ریوی دارند، به سختی نفس می‌کشند.  

پاسخ: استعمال دخانیات در اتوبوس در حین حرکت و توقف مطلقاً ممنوع بوده و شهروندان گرامی در صورت مشاهده می‌توانند کد ۴ رقمی اتوبوس را برای بررسی با شماره تماس ۳۶۶۴۲۸۰۰ اعلام کنند.  
از شهروندان خواهشمندیم با توجه به سختی کار روزانه و خستگی‌ اتوبوسرانان زحمتکش در سراسر شهر به هیچ عنوان با آن‌ها جر و بحث نکنند و انتقادها و پیشنهادهای خود را از طریق روابط عمومی سازمان اتوبوسرانی بررسی و اعلام کنند.  

  • درخواست اهالی شیخ‌آباد

یکی از اهالی شیخ‌آباد: هنگام بارندگی در ۲۰ متری معصومیه جنوبی کوچه ۸ آب‌های زیادی جمع می‌شد. با ۱۳۷ تماس گرفتیم گفتند خودمان خاک بریزیم و شهرداری جمع‌آوری می‌کند. اکنون هر چه با شهرداری تماس می‌گیریم برای جمع‌آوری خاک اقدام نمی‌کنند.  

پاسخ: با عنایت به بارندگی‌های گذشته به منظور جلوگیری از نفوذ آب از زمین‌های باز جنب ساختمان‌های ساخته‌شده توسط ناحیه مربوطه تعداد ۴ کامیون بار زیرسازی تخلیه و تسطیح و رفع خطر شده است و شهروند بدون هیچ گونه ضرورتی و بدون هماهنگی شهرداری اقدام به تخلیه بیش از ۱۰ کامیون خاک و ضایعات اطراف ملک خود و زمین‌های شخصی در حال ساخت کرده است.  

  • نیمکت شکسته

یک شهروند: نیمکت ایستگاه اتوبوس ۲۰ متری مطهری شکسته شده و نشستن شهروندان روی این نیمکت امکان‌پذیر نیست؛ لطفاً برای بهسازی این ایستگاه اقدام شود.  

پاسخ: در مورد انتقاد روزنامه همشهری مبنی بر شکسته بودن نیمکت جایگاه اتوبوس خیابان ۲۰ متری شهید مطهری به اطلاع می‌رساند این نیمکت بازسازی شد.  

  • مشکلات بوستان جوان

یک شهروند: هزینه میلیاردی برای ساخت و بهسازی بوستان جوان انجام شده ولی به دلیل وجود مرغداری‌ها و قلعه‌ها در اطراف این بوستان، شهروندان گلایه‌مند هستند؛ چرا نسبت به جابه‌جایی این مرغداری‌ها اقدام نمی‌شود؟  

پاسخ: برابر ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی درباره تهدید علیه بهداشت عمومی درمورد متساعد شدن بوی تعفن از فعالیت مرغداری واقع در کمربندی امام علی(ع) مکاتبه با اداره بهداشت استان قم برای پیگیری و اقدام لازم انجام شد.  

  • لزوم مکانیزه شدن پل عابر پیاده

یکی از اهالی شهر قائم: پل عابر پیاده شهر قائم مکانیزه نیست و افراد مسن از لای نرده‌های وسط بلوار تردد می‌کنند که کار خطرناکی است. چرا برای مکانیزه شدن این پل عابر پیاده اقدام نمی‌شود؟  

پاسخ: نصب هر دستگاه پله برقی حدود ۹ میلیارد ریال اعتبار اولیه نیاز دارد که برای مکانیزه کردن کامل هر دستگاه پل عابر پیاده حدود ۳۶ میلیارد ریال هزینه در پی خواهد داشت. با توجه به نوسانات شدید ارزی در سال گذشته و همچنین اعمال تحریم‌های گوناگون علیه کشور تاکنون ۳ مرحله مناقصه برگزار کرده‌ایم ولی شرکت‌هایی که توان ارائه خدمات پله برقی را دارند از ارائه قیمت پیشنهادی امتناع می‌کنند و هر بار به علت ارائه ندادن قیمت، مناقصه تجدید شده است.  با این حال در آخرین مرحله مناقصه پیمانکار مشخص و تعداد ۴ دستگاه پل عابر پیاده در دستور کار مکانیزه شدن بوده و در مراحل بعد این پل نیز در دستور کار قرار خواهد گرفت. لازم به ذکر است اجرای پله‌برقی برای بسیاری از پل‌های عابر پیاده از نظر فنی امکان‌پذیر نیست و با معارض‌هایی نظیر کم‌عرض بودن پیاده‌رو، معارض برق، اعتراض کاسب‌ها و... مواجه هستیم که روند اجرا را کند یا ناممکن می‌کند. در خصوص نرده شکسته‌شده نیز به پیمانکار تذکر داده شده تا دوباره نسبت به ترمیم این نرده اقدام کند.  

  • باربری به جای مسافربری

یک شهروند: برخی رانندگان تاکسی به جای حمل‌ونقل مسافر، وظیفه باربری را به عهده می‌گیرند. در این هوای گرم که مردم نیاز به حضور پررنگ‌تر تاکسی در خطوط دارند، چرا عده‌ای از رانندگان برای درآمد بیشتر از خط خارج می‌شوند؟  

پاسخ: هرگونه حمل بار نامتعارف توسط خودروهای تاکسی ممنوع است که در صورت رؤیت بازرسان سازمان برخورد لازم با متخلف صورت می‌پذیرد. از شهروندان درخواست می‌شود در صورت اعلام پلاک تاکسی مراتب را به اداره گشت و بازرسی سازمان تاکسیرانی با شماره تلفن ۰۲۵۳۶۶۲۸۸۰۰ گزارش دهند تا در اسرع وقت رسیدگی لازم صورت گیرد.

  • خیابانی که تابلو ندارد

یکی از اهالی شهرک کامکار: قلعه کامکار ۱۶ متری احداثی تابلو ندارد. از شهرداری منطقه درخواست می‌شود تابلو این خیابان را نصب کند.  

پاسخ: نام مذکور به عنوان خیابان ۱۶ متری احداثی در شورای نام‌گذاری مصوب نیست و در محل مذکور، تابلو کوچه به شماره ۱۹ خیابان جانبازان نصب است.  

  • گلایه از خدمات‌رسانی در محله شادقلی‌خان

یکی از اهالی نیروگاه: در محله شادقلی‌خان خدمات مناسب در زمینه جمع‌آوری زباله و ضایعات انجام نمی‌شود و بسیاری از شهروندان در منزل خود دام نگهداری می‌کنند.  

پاسخ: در مورد جمع‌آوری و انتقال زباله و ضایعات، آموزش‌های لازم در درب منازل انجام می‌شود. همچنین با نصب بنر اطلاع‌رسانی زمان و نحوه بیرون گذاشتن زباله داده شده و جمع‌آوری زباله هر شب به صورت مستمر در حال انجام و انتقال است. خودروهای ذکرشده تحت نظر پیمانکار بخش خصوصی در سازمان مدیریت پسماند است که اطلاع‌رسانی لازم به سازمان برای پیگیری انجام شد.

کد خبر 454165

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha