همایش بـزرگ شیرخوارگان حسینی هم‌زمان با سراسر کشور در سوگ ۶ ماهه دشت کربلا در شهرهای مختلف استان‌های اردبیل، آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی برگزار شد و قصه کودک شش‌ماهه صحرای کربلا و صاحب گهواره شکسته، پس از ۱۳۰۰ سال در نخستین جمعه ماه محرم در گوش هزاران شیرخواره حسینی با نوای لالا لالایی مادران نجوا شد.

قصه گهواره شکسته در گوش شیرخوارگان حسینی

 به گزارش همشهری، به ‌مناسبت فرا رسیدن نخستین جمعه از ماه محرم به‌عنوان روز جهانی حضرت علی‌اصغر(ع) ، همایش شیرخوارگان حسینی در استان آذربایجان شرقی برگزار شد. در این همایش هزاران نفر از مادران به همراه فرزندان خردسال خود، با پوشش‌های سبز و پیشانی‌بندهایی با مضمون «یا حضرت علی‌اصغر(ع) »، به‌یاد حضرت علی‌اصغر(ع) به عزاداری پرداختند. این مراسم در تبریز در مصلای این شهر برگزار شد.  

مراسم شیرخوارگان حسینی در آذربایجان غربی هم از ساعت ۸ صبح دیروز در بیش از ۷۰ نقطه استان برگزار شد که ۳۶ نقطه آن مربوط به شهر ارومیه بود. مردم ولایتمدار استان با حضور در این مراسم بار دیگر بر پایبندی بر اسلام ناب محمدی تاکید کردند و با حضور خویش اعلام کردند خون سرخ اباعبدالله چراغ راه هدایت و تنها راه سعادت دنیا و عقبی است. برگزاری نمایشگاه عکس نیز از دیگر برنامه‌های مجمع جهانی علی‌اصغر علیه‌السلام در ارومیه بود.  

همایش شیرخوارگان حسینی در اردبیل هم با حضور پرشکوه مردم در ۹ امامزاده منتخب این استان برگزار شد. امامزاده حلیمه‌خاتون روستای آقاباقر، امامزاده عبدالعزیز(ع) نیار و سیدصدرالدین(ع) در شهرستان اردبیل میزبان برگزاری این همایش بودند و در دیگر شهرستان‌های استان این همایش در امامزاده امیرنعمت‌الله‌(ع)، امامزاده محمدصالح(ع)، امامزاده سیدسلیمان(ع)، امامزاده سید ابراهیم(ع) و سیداحمد و محمد(ع) و امامزاده محمدبن حنفیه(ع) با حضور مردم ولایتمدار اردبیلی برگزار شد.

کد خبر 454139

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha