همشهری‌آنلاین: حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار عبدالله واد رئیس جمهور سنگال، زبان آمریکا و ابر قدرتها را زبان تهدید و ارعاب دانستند و خاطر نشان کردند:

اگر کشورهای اسلامی متحد باشند، این زبان ارعاب اثر بخش نخواهد بود
به گزارش واحد مرکزی خبر حضرت آیت‌الله خامنه‌ای حمله نظامی آمریکا به عراق و افغانستان را موجب نفرت ملتها از آمریکا بر شمردند و افزودند: امروز آنها خوب فهمیدند که پیروزی نظامی به معنای پیروزی واقعی نیست و آمریکاییها به معنای واقعی کلمه در منطقه درمانده شده‌اند.

ایشان با ابراز خرسندی از برگزاری اجلاس آتی سران سازمان کنفرانس اسلامی در کشور سنگال خاطر نشان کردند: هر چه این اجلاس قوی تر و با محتواتر برگزار شود، دنیای اسلام بیشتر از آن بهره خواهد بُرد.

رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به محاصره غزه و کشتار ملت مظلوم فلسطین، یکی از وظایف مهم سازمان کنفرانس اسلامی را حمایت از فلسطین دانستند و اظهار امیدواری کردند: این سازمان بتواند به وظایف خود در قبال مردم مظلوم فلسطین جامه عمل بپوشاند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به شکوفائی‌ها و پیشرفتهای علمی کشورهای اسلامی به ویژه ایران اشاره و خاطر نشان کردند جمهوری اسلامی ایران بدون نیاز به کمک آمریکا و قدرتهای جهانی پیشرفتهای زیادی کرده است و آمادگی دارد آن را در اختیار کشورهای اسلامی قرار دهد.

ایشان بااشاره به وجود فکر غلط در برخی کشورهای اسلامی که تا امریکا و قدرتها موافق نباشند نمی توان کاری کرد تصریح کردند: این طرز فکر، دروغ و غلط است و اگر ملتها بدون رضایت ابرقدرتها اراده کنند می توانند کارهای بزرگی انجام دهند.

رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به ظرفیتهای بالقوه سازمان کنفرانس اسلامی و وجود منابع مادی و انسانی غنی در کشورهای اسلامی افزودند: این سازمان باید با گسترش همکاریهای سیاسی، اقتصادی و فرهنگی میان اعضای خود و بدون توجه به خواست آمریکا و قدرتهای جهانی به سازمانی قوی و اثرگذار در صحنه جهانی تبدیل شود.

ایشان از توافق رؤسای جمهوری اسلامی ایران و سنگال برای اجرایی شدن موافقت نامه‌های دو کشور ابراز خرسندی و بر گسترش روابط دو جانبه تأکید کردند.

در این دیدار که آقای احمدی نژاد رئیس جمهور نیز حضور داشت، آقای عبدالله واد رئیس جمهور سنگال با قدردانی از حمایت جمهوری اسلامی ایران در برگزاری اجلاس سران کنفرانس اسلامی در داکار افزود: این نوع همکاریها نشانه نزدیک بودن دو ملت ایران و سنگال است و ما همواره ایران را به عنوان الگوی خود می دانیم.

وی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی در این دیدار خاطر نشان کرد: این سخنان را منشأ الهام خودم در انجام امور و اقدامات قرار می دهم.

رئیس جمهور سنگال بر گسترش روابط دو جانبه تأکید و تصریح کرد: دو کشور جمهوری اسلامی ایران و سنگال بهترین همکاریها را در زمینه های مختلف به ویژه در ساخت کارخانه خودروسازی، احداث پالایشگاه و ایجاد خط انتقال برق دارند.

کد خبر 45405

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار امام و رهبری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز