چهارشنبه ۱۳ شهریور ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۱
۰ نفر

یا ناصر الخلیفی، مالک قطری باشگاه پاری‌سن‌ژرمن راه‌وچاه باشگاه‌داری را یاد گرفته یا حساسیت یوفا روی فیرپلی مالی باعث سربه‌راه‌شدن او در نقل‌وانتقالات شده.

پاريس

پی‌اس‌جی در نقل‌وانتقالات تابستان خیلی پخته عمل کرد و دیگر نشانی از آن ریخت‌وپاش‌های سابق در این باشگاه نبود. شاهزاده قطری از سال۲۰۱۱ تاکنون یک میلیارد یورو برای خرید بازیکن هزینه کرده؛ ازجمله ۲۲۲میلیونی که برای فسخ قرارداد نیمار به بارسلونا داد. او دیگر مثل سابق عطش خرید ستاره ندارد و حتی به نیمار گفته اگر دلش با تیم نیست، می‌تواند از جیب خودش ۳۰۰میلیون بدهد و برود. بارسا امیدوار است در تابستان آینده با ۱۷۰میلیون یورو نیمار را بخرد.

البته این رقم فسخ قراردادش نیست چون رقمی برای فسخ درنظر گرفته نشده اما طبق قوانین جدید فیفا بازیکنی که ۳سال یا ۳‌فصل در یک تیم مانده باشد، می‌تواند با پرداخت رقمی به‌عنوان غرامت آن باشگاه را ترک کند و بارسایی‌ها امیدوارند این رقم ۱۷۰میلیون باشد. پی‌اس‌جی که دیگر نمی‌تواند برای صاف‌کردن هزینه‌ها فاکتورسازی کند و مدارک درآمدهای غیرواقعی به یوفا ارائه بدهد، کمی خسیس‌تر هم شده. آنها آندر اره‌را، هافبک اسپانیایی و فیکس منچستریونایتد را به‌صورت آزاد خریدند. سارابیا با کمتر از ۲۰میلیون از سویا جذب شد. بولکا و باکر هم از چلسی و آژاکس رایگان جذب شدند. کیلور ناواس ۱۳۰میلیون از رئال خریداری شد و در عوض، پاری‌سن‌ژرمن موافقت کرد آرئولا را به رئال یکساله قرض بدهد. ایکاردی هم تنها با ۴میلیون یورو به‌عنوان بازیکن قرضی از اینتر آمد. سرخیو ریکو هم از سویا قرض گرفته شد.

گران‌ترین خریدهای دست‌ودلبازترین باشگاه اروپا تنها ۳۰ و ۳۳میلیون خرج روی دست باشگاه گذاشتند؛ عبدو دیالو با ۳۲میلیون (دورتموند) و ادریسا گویه با ۳۰میلیون (اورتون). البته ستاره‌هایی مثل رابیو و بوفون (یووه)، دنی آلوز (سائوپائولو) و چند بازیکن گمنام با پایان قراردادشان باشگاه را ترک کردند. انسوکی ۱۲.۵میلیون یورو به نیس فروخته شد؛ زاگره با ۱۰میلیون به موناکو رفته؛ کوین تراپ هم ۱۰میلیون یورو به اینتراخت واگذار شد؛ قرارداد لوسلسو با ۲۱میلیون با بتیس قطعی شد (این بازیکن الان قرضی در تاتنهام است)؛ از انتقال انکونکا به لایپزیش ۱۰میلیون گیر باشگاه آمد؛ پسر ژرژ وه‌آ (تیموتی وه‌آ) هم با ۱۰میلیون به لیل رفت؛

فروش کریچوویاک به لکوموتیو مسکو ۱۲میلیون به پاریس سود رساند؛ موسی دیابی هم با ۱۵میلیون به لورکوزن رفت و از چند فروش خرد و ریز دیگر هم پولی دست باشگاه را گرفت که کل رقم درآمد حاصل از فروش را از مرز ۱۰۰میلیون یورو فراتر برد و تقریبا ۱۰میلیون یورو مابه‌التفاوت خرید و فروش بازیکنان در صندوق باشگاه باقی ماند. ترکیب تیم هم پر از ستاره‌های درخشانی مثل نیمار، امباپه، ایکاردی، ناواس، دی‌ماریا، کاوانی، درکسلر، تیاگو سیلوا، کیمپمبه، وراتی، سارابیا، مونیر، مارکینیوش، اره‌را، سارابیا، برنات و... است. ناصرالخلیفی دیگر یک بچه پولدار خام و ساده نیست؛ پاری‌سن‌ژرمن هم استیل‌آذین نیست.

کد خبر 454009

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha