شنبه ۱۶ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۲
۰ نفر

همزمان با ایام سوگواری اباعبدالله‌الحسین(ع) نمایشگاه عکسی تحت عنوان «عشق حسینی» با هدف‌ ترویج فرهنگ عاشورایی و افزایش علاقه و انگیزه هنرمندان به هنر عکاسی در نگارخانه شیخ هادی از دهم شهریور کار خود را آغاز کرده است و تا روز ۲۵ شهریور پذیرای شهروندان است.

نمایشگاه

در این نمایشگاه «محمدجواد مهمانی» ۳۰ قطعه از عکس‌های برگزیده خود با موضوع دسته‌های عزاداری سرور و سالار شهیدان طی سال‌های گذشته را به نمایش گذاشته است.

مهمانی، با بیش از ۲۰ سال سابقه فعالیت هنری در رشته عکاسی، برگزاری بیش از ۱۰ نمایشگاه انفرادی عکس را در کارنامه‌کاری خود دارد. او می‌گوید: «عشق و علاقه من به رشته عکاسی باعث شد تا فعالیت‌های اجتماعی خود را نیز در این رشته ادامه دهم و به نوعی می‌توان گفت من و دوربین هر لحظه و ساعت با هم به ثبت وقایع منطقه ۱۱ می‌پردازیم.»

مهمانی در ادامه با اشاره به تاریخچه عزاداری محرم در تهران می‌گوید: «تاریخ تهران را که ورق می‌زنیم، حکایت از قدمت این آیین سنتی و مذهبی در پایتخت دارد. ما در گوشه و کنار شهر تهران، شاهد برگزاری آیین‌های سنتی و قدیمی زیبایی در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی هستیم که به تصویر کشیدن همه این آیین‌ها و معرفی‌ها آنها به دنیا خالی از لطف نیست.

کد خبر 453928

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha