همشهری آنلاین: مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان گفت: سه نوجوان که برای شنا وارد محدوده تمساح در سد پیشین شهرستان سرباز شده بودند مورد حمله گاندو قرار گرفته و یکی از آنان زخمی شد.

بی‌احتیاطی نوجوان ۱۳ ساله در سد پیشین گاندو را عصبانی کرد

به گزارش ایرنا، وحید پورمردان سه‌شنبه شب گفت: این سه نوجوان بدون توجه به تابلوهای هشدار دهنده نصب شده در محل و اخطاریه‌های سازمان حفاظت محیط زیست برای تفریح و شنا به محدوده بالای سد پیشین در شهرستان سرباز نزدیک شدند که یک نفر از آنان مورد حمله گاندو قرار گرفت.

وی بیان کرد: این نوجوان ۱۳ ساله از ناحیه یک دست و ران پا مورد جراحت قرار گرفته که بر اساس تشخیص اولیه پزشکان، زخم‌های وی با بخیه قابل درمان است.

مدیر کل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان تصریح کرد: این نوجوان برای رسیدگی بهتر و سیر مراحل درمان به بیمارستان ایرانشهر اعزام شده است.

 پورمردان با بیان این که کار نظارت محیط‌بانان و نصب علائم هشدار دهنده جدید در منطقه افزایش یافته است، گفت: کارشناسان و محیط بانان این اداره کل با حضور در شهرها و روستاهای محدوده زیست گاندو به تمامی بومیان منطقه اعلام کردند که در این فصل به محل‌های زیست گاندو نزدیک نشوند اما برخی افراد با بی‌توجهی به این هشدارها باعث بروز  حوادث می‌شوند.

سد پیشین، رودخانه باهوکلات و برخی گودال‌های طبیعی آب در شهرستان سرباز واقع در جنوب سیستان و بلوچستان محدوده زیست تمساح پوزه کوتاه ایرانی است، این گونه حیات وحش در فصل تخم‌گذاری و زاد و ولد بسیار حساس شده و به جانداری که به محل زیست او نزدیک شود حمله می‌کند.

از ابتدای امسال تاکنون چند مورد حمله گاندو به کودکان و نوجوانان گزارش شده است که در این میان دست یک دختر بچه با حمله گاندو قطع شده است.

کد خبر 453881

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha