همشهری آنلاین: فروش تابستانی سینماهای آمریکا با وجود نمایش فیلم پرفروشی چون «شیر شاه» با کاهشی ۲ درصدی روبه رو شد.

سينما

به گزارش مهر به نقل از ورایتی، حتی با وجود اکران شمار زیادی از فیلم‌های پرفروش میلیاردی، باکس آفیس تابستانی سینماهای آمریکا نتوانست رکورد پرفروش‌ترین تابستان را ثبت کند و کاهشی ۲ درصدی نسبت به سال پیش ثبت شد.

چهار ماه از ماه می تا آگوست که به عنوان فصل تابستانی سینمای آمریکا شناخته می‌شود، با فروش ۴.۳۲ میلیارد دلاری در باجه، با کاهشی ۲ درصدی نسبت به فروش ۴.۴۱ میلیارد دلاری سال پیش مواجه شد.

البته بدترین فروش تابستانی مربوط به سال ۲۰۱۷ با فروش ۳.۳۸ میلیارد دلاری بود که پایین‌ترین رقم در ۱۰ سال اخیر را به خود اختصاص داد.

در هر حال فروش تابستانی امسال به معنای آن است که باید فیلم‌های پرفروش پاییزی و زمستانی وجود داشته باشد تا موجب ثبت یک سال کاهشی دیگر نشود.

در این میان دیزنی بزرگ‌ترین برنده تابستانی بود و با داشتن ۳ فیلم پرفروش بزرگ شامل «شیر شاه»، «علاء‌الدین» و «داستان اسباب بازی ۴» که هر یک بیش از یک میلیارد دلار در بازار جهانی فروختند، پیشتاز فروش شد. «شیر شاه» پرفروش‌ترین فیلم تابستانی بود و در بازار داخلی آمریکا با فروش ۵۲۳.۵ میلیون دلار تا به امروز، این جایگاه را حفظ کرده است.

با این حال بزرگ‌ترین استودیوی هالیوود هم از ضرر بی‌نصیب نماند و پس از ادغام دیزنی با فاکس فیلم‌های چون «ققنوس تاریکی» یا «هنر رانندگی در باران» از مصداق‌های ضرر کامل بودند.

سونی نیز به لطف فیلم‌هایی چون «روزی روزگاری در هالیوود» و «اسپایدرمن: دور از خانه» توانست تابستان پرباری داشته باشد. این استودیو پس از دیزنی جایگاه دوم را در میان موفق‌ترین‌ها به خود اختصاص داد و این موقعیت را برای اولین بار پس از سال ۲۰۱۰ کسب کرد. این استودیو با فروش ۷۰۰ میلیون دلاری در باکس آفیس داخلی آمریکا، بیشترین فروش را پس از سال ۲۰۰۶ کسب کرده است. «اسپایدر من: دور از خانه» تا پایان روز کارگر فروشش در آمریکا را به ۳۸۶ میلیون دلار رساند.

در عین حال شماری از دنباله‌ها هم از عوامل پایین آمدن فروش تابستانی هستند. هر چند فیلمی چون «جان ویک ۳» محصول لاینزگیت بالاترین فروش را در میان دنباله‌ها داشت و «فرشته سقوط کرده» در همین مدت کوتاه از اکرانش جایگاه خوبی دارد، اما «گودزیلا»، «مردان سیاهپوش» و «زندگی پنهان حیوانات خانگی» موفق ظاهر نشدند و از فیلم‌های اصلی خود فاصله زیادی داشتند.

البته تابستان پیش بلاک‌باسترهایی چون «شگفت‌انگیزان ۲» دیزنی، «دنیای ژوراسیک: سقوط پادشاهی» یونیورسال و «مأموریت غیرممکن: فال آوت» پارامونت نقش مهمی در افزایش فروش در باکس آفیس داشتند. در هر حال هنوز بالاترین فروش مربوط به سال ۲۰۱۳ است که آمار فروش برای همین ۴ ماه به ۴.۷۵ میلیارد دلار رسیده بود.

استودیوها هنوز امیدوارند اکران فیلم‌هایی چون «جنگ ستارگان: ظهور اسکای واکر»، ادامه «جومانجی»، ادامه «آن: فصل دو» و «یخ زده ۲» بتوانند تا پایان سال، فروشی متفاوت را رقم بزنند.

کد خبر 453832

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha