سه‌شنبه ۱۲ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: شب «آبشاهای ایران» به همت مجله فرهنگی و هنری بخارا در خانه گفتمان شهری (وارطان) برگزار می‌شود.

شب آبشارهاي ايران

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، این نشست به مناسبت رونمایی از کتاب «راهنمای میدانی آبشارهای ایران»نوشته مجید اسکندری برپا شده و  بخارا یکی از شب‌هایش را به رونمایی این اثر و بحث درباره آبشارهای ایران اختصاص داده است.
 
کتاب «راهنمای میدانی آبشارهای ایران» لیستی از ۷۵۰ آبشار گزارش شده از ایران ارائه می‌دهد و تعداد بیش از ۳۳۰ آبشار از آنها به‌صورت مصور معرفی شده‌اند. هر صفحه به یک آبشار اختصاص یافته و کروکی مسیر دسترسی و مختصات جغرافیایی هر آبشار به‌صورت خطی و نقشه جغرافیایی مشخص شده است.

برای هر آبشار نوع دسترسی به چهار صورت آسان، پیاده‌روی سبک، پیاده‌روی سنگین و فنیسخت، با نماد مخصوص خود مشخص شده‌اند و همچنین فصلی یا دائمی بودن آنها نیز با نماد تعریف شده است. دسته‌بندی آبشارهای در این کتاب در قالب استانی و در هر استان براساس حروف الفبا مرتب شده است.
 
محمد درویش، کنشگر محیط‌زیست، حمیدرضا ریحانیان، پژوهشگر تنوع زیستی، محمد گائینی، فعال حوزه گردشگری، مجید اسکندری، نویسنده کتاب «راهنمای میدانی آبشارهای ایران»، امیرحسین بختیاری، مدیر مسئول انتشارات ایرانشناسی و علی دهباشی سردبیر مجله بخارا سخنرانان شب آبشارهای ایران را تشکیل می‌دهند. همچنین در این  نشست کلیپ‌هایی از آبشارهای ایران نمایش داده می‌شود.  
 
شب آبشارهای ایران شنبه (۱۶ شهریور ماه) ساعت ۱۷، در خانه گفتمان شهر (وارطان) به نشانی میدان فلسطین، طالقانی غربی، پلاک ۵۱۴ برگزار می‌شود.

کد خبر 453750

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha