دوشنبه ۱۱ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: قیمت هر اونس طلا که در جلسه قبل به پایین‌ترین رقم یک هفته اخیر یعنی ۱۵۱۷ دلار و ۱۱ سنت رسیده بود، امروز ۰.۶ درصد افزایش داشت و به ۱۵۲۸ دلار و ۳۱ سنت رسید.

طلا 833

تسنیم به نقل از رویترز نوشت: در حالی که آمریکا و چین شروع به اعمال دور جدید تعرفه‌های تلافی‌جویانه علیه کالاهای صادراتی یکدیگر کرده و موجب تشدید نگرانی‌ها در مورد کاهش رشد اقتصاد جهانی شده‌اند، قیمت طلا امروز شاهد افزایش بود.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا که در جلسه قبل به پایین‌ترین رقم یک هفته اخیر یعنی ۱۵۱۷ دلار و ۱۱ سنت رسیده بود، امروز ۰.۶ درصد افزایش داشت و به ۱۵۲۸ دلار و ۳۱ سنت رسید. قیمت طلا در بازار آمریکا نیز امروز با نیم درصد رشد به ۱۵۳۷ دلار و ۷۰ سنت رسید.

آمریکا روز یکشنبه اعمال تعرفه ۱۵ درصدی بر مجموعه‌ای از کالاهای چینی شامل کفش، ساعت‌های هوشمند و تلویزیون‌های هوشمند را آغاز کرد. چین هم شروع به وضع تعرفه‌های جدید علیه نفت آمریکا کرده است. ترامپ گفته طرفین همچنان قرار است اواخر ماه جاری گفت وگو کنند.

شورای دولتی چین دیروز اعلام کرد، این کشور قصد دارد حمایت بیشتری از اقتصاد خود به عمل آورد که از جمله می‌توان به سرمایه‌گذاری در پروژه‌های زیرساختی و توسعه منطقه‌ای اشاره کرد. اما در عین حال سیاست پولی محتاطانه خود را با حفظ سطح معقول بالایی از نقدینگی ادامه خواهد داد.

شاخص ارزش دلار در برابر سبد ارزهای معتبر جهانی امروز شاهد افت ۰.۱ درصدی بود در حالی که ارزش سهام در بورس وال استریت در معاملات اولیه روز دوشنبه کاهش داشت.

حجم دارایی‌های اس پی دی آر گلد تراست بزرگترین صندوق سرمایه‌گذاری در بازار طلا روز جمعه با ۰.۲۳ درصد کاهش نسبت به روز قبل به ۸۷۸.۳۱ تن رسید.

در همین حال، قانونگذاران مخالف خروج بدون توافق انگلیس از اتحادیه اروپا این هفته تلاش می‌کنند قانونی به تصویب برسانند که جلوی تلاش بوریس جانسون، نخست وزیر را برای خارج کردن این کشور از اتحادیه در روز ۳۱ اکتبر بگیرد.

کد خبر 453635

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد‌ جهان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha