همشهری آنلاین: معاون محیط زیست طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی از تولد دو توله شیر در مرکز نگه‌داری باغلارباغی تبریز خبر داد.

تولد ۲ توله شیر آفریقایی در تبریز

به گزارش ایسنا، میرمحسن حسینی قمی ضمن تایید خبر تولد دوتوله شیر در باغ وحش باغلارباغی تبریز، گفت: تولد دو توله شیر در باغلارباغی اتفاقی نادر و خبری مسرت‌بخش است؛ چرا که برای تحقق چنین اتفاقی، نیاز به اقدامات تخصصی و خاص است، هر باغ وحشی نمی‌تواند از حیوانی گوشت‌خوار مانند شیر زاد و ولد داشته باشد.

وی افزود: با فراهم شدن شرایط تغذیه‌ مناسب و احساس آرامش و امنیت در این مرکز، شیرها جفت‌گیری کرده و جمعه، هشتم شهریور دو توله شیر به دنیا آمدند.

قمی با بیان این‌ که برای حفظ آرامش شیرها، هیچ کسی اجازه‌ی ورود به محوطه‌ی توله شیرها را ندارد، گفت: برای جلوگیری از آشفتگی حیوانات، کسی وارد محل تولد توله شیرها نمی‌شود، بعد از سپری شدن مدتی و با تثبیت شرایط، متخصصان، جنسیت توله شیرها را از نزدیک بررسی می‌کنند.

وی با بیان این‌ که شیرهای نگهداری شده در باغلار باغی، شیر آفریقایی هستند، بیان کرد: شیر نر حدود سه سال قبل از باغ وحش ارم تهران خریداری شده و شیر ماده نیز از حدود ۱۰ سال قبل در این باغ وحش نگهداری می‌شود.

معاون محیط زیست طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی با اشاره به بازدید کارشناسان حفاظت محیط زیست از مرکز نگهداری باغلارباغی، گفت: شرایط این مرکز از لحاظ نگهداری و رسیدگی به تغذیه‌ حیواناتی مانند شیر مناسب بوده است و در حال حاضر هیچ گونه نگرانی در خصوص نگهداری حیوانات وجود ندارد.

کد خبر 453617

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha