همشهری آنلاین: رئیس شورای اسلامی آذربایجان‌شرقی خواستار علت‌یابی آتش‌سوزی‌های اخیر در جنگل‌های ارسباران شد.

درخواست بررسی علل آتش‌سوزی جنگل‌های ارسباران

به گزارش ایرنا، غلامحسین مسعودی ریحان در جلسه شورای اسلامی استان در تبریز تاکید کرد: باید کمیته حقیقت‌یاب تشکیل و مقصران آتش‌سوزی جنگل‌های ارسباران مشخص شوند.

وی با بیان این که در آتش‌سوزی جنگل‌های ارسباران حتما دستگاه‌هایی مقصر بودند که باید مشخص شوند، گفت: جنگل‌های ارسباران حدود ۱۶۰ هزار هکتار است و این سوال پیش می‌آید که چرا باید یک بالگرد امداد و خدمات نداشته باشد و بدهی دستگاه‌ها به یکدیگر باعث شود در خدمات‌رسانی تعلل کنند.

وی افزود: جنگل‌های ارسباران سرمایه عظیم استان آذربایجان شرقی است و باید علل این حادثه از طرف مجلس و نمایندگان محترم پیگیری شود تا در آینده چنین اتفاقاتی را شاهد نباشیم.

بنابر اعلام اداره کل مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی، در آتش‌سوزی اخیر اراضی جنگی و مرتعی ارسباران حدود ۲۸۵ هکتار از مراتع و ۲۸۹ هکتار اراضی مشجر و نیمه مشجر منطقه و ۸۷ هکتار از جنگل‌های ارسباران طعمه حریق شد.

مرتضی علیخانی، مدیر کل امور شهری و شوراهای استانداری آذربایجان شرقی نیز در جلسه شورای اسلامی استان با اشاره به برنامه‌های آموزشی برای اعضای شوراهای اسلامی گفت: همه اعضای شورای شهرهای استان در دوره‌های فشرده حضور یافتند و نزدیک ۳۵۰ نفر در این کلاس‌ها با قوانین و مقررات، معاملات شهرداری‌ها و وظایف و اختیارات شوراهای اسلامی آشنا شدند.

آتش‌سوزی جنگل‌های ارسباران و مراتع برخی از روستاهای شهرستان خداآفرین دوشنبه هفته گذشته شروع شد که اطفاء آن چندین روز طول کشید و بنابر اعلام محیط زیست و ادارات مسئول محلی حدود ۶۳۰ هکتار هکتار از مراتع و جنگل‌های ارسباران در این حریق سوختند.

طبق قانون جامع اطفای حریق تمام دستگاه‌های دولتی اعم از لشکری و کشوری موظف به اطفای حریق هستند و ستادکل نیروهای مسلح، نیروی انتظامی، هلال‌ احمر و دیگر دستگاه‌هایی که ابزارها و امکاناتی در اختیار دارند، در زمان بحران باید وارد شوند.

کد خبر 453503

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha