همشهری آنلاین: نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی، گفت: صدور پیش نویس سومین قطعنامه علیه ایران به رغم گزارش مثبت البرادعی نشات گرفته از خوی لجبازی سیاسی دولت‌های غربی است.

دکتر علی لاریجانی سه شنبه شب 7 اسفند در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا در قم، گفت : گزارش مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مطابق و براساس اجرای دقیق قراردادها و تفاهم نامه های سیاسی وبین‌المللی ایران با این آژانس است.

وی ادامه داد: دکتر البرادعی گزارش نهایی خود را به سمع و نظر جهانیان رساند و اعلام کرد که ایران مطابق طرح " مدالیته " همکاری بسیار خوبی با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی داشته است.

عضو تشخیص مصلحت نظام ، آغاز اجرای طرح مدالیته را از زمان مذاکرات با سولانا درلیسبون پرتغال عنوان کرد و افزود: ایران در این طرح قبول کرد آژانس نظارت خود را بر فعالیت‌های هسته‌ای موجود ادامه دهد و در خصوص مسائل باقی مانده قبل نیز رسیدگی داشته باشد.

لاریجانی بیان داشت: طبق این تفاهم ، آژانس با همکاری جمهوری اسلامی ایران مسائل و نیازهای تحقیقاتی خویش را دنبال و بدست آورد و بر واقعیت صلح آمیز بودن فعالیت‌های هسته‌ای ایران پی‌برد.

وی تصریح کرد: ما چندان انتظار نداریم بهانه تراشی‌های دیگری از سوی گروه‌های دیگر باب نشود.

وی با اشاره به گزارش البرادعی ، خاطرنشان کرد : گزارش مدیرکل آژانس انرژی اتمی حاوی " چاله چوله‌هایی " نیز هست که مبین فشارهایی است که روی آژانس آورده‌اند.

دبیرسابق شورای عالی امنیت ملی بابیان اینکه تمام دعاوی دولتهای غربی درخصوص مساله هسته‌ای ایران دریک متن دیگری نهفته است، اظهارداشت: "اینکه می گویند می‌ترسیم ایران از مسیر صلح آمیز منحرف شود ظاهر قضیه است والا در اصل وباطن ، عاری بودن ایران از دانش صلح آمیز هسته‌ای را طلب دارند".

لاریجانی خطاب به دولت‌های غربی تصریح کرد: " آن ظرف شیری که به سختی جمع‌آوری کرده‌اید با لگد نریزید، چرا که وقتی ظرف خالی شد، دیگر جایگزین خوبی برای داخل ظرف وجود نخواهد داشت". پس از این فرصت بخوبی بهره ببرید.

کد خبر 45343

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز