همشهری آنلاین: نخست وزیر مالزی با انتشاری تصاویر دیدارش با وزیر امور خارجه ایران گفت: در این دیدار در خصوص ارتقای سطح روابط دو کشور گفت وگو شد.

ماهاتیر محمد - ظریف

ایرنا نوشت: ماهاتیر محمد نخست وزیر مالزی تصاویر از دیدار خود با محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران در روز پنجشنبه منتشر کرد و نوشت: امروز از جناب دکتر محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در دفترم در پوتراجایا استقبال کردم.

وی افزود: ما درباره مسائل مختلف مربوط به منافع مشترک از جمله ارتقای روابط دوجانبه میان کشورهایمان گفت‌وگو کردیم.

ظریف عصر پنجشنبه در پیامی توئیتری گزارشی از سفر خود به مالزی منتشر کرد.

وی نوشت: در آخرین بخش دیدار از کشورهای آسیایی، در پوتراجایا با ماهاتیر محمد نخست وزیر و سیف الدین عبدالله وزیر امور خارجه مالزی دیدار کردم.

وی اظهار داشت: همچنین در موسسه مطالعات راهبردی و بین‌المللی مالزی، مباحثه هیجان‌انگیزی داشتیم. تمرکز بر تقویت وحدت اسلامی و گسترش همکاری اقتصادی، اجتماعی و سیاسی بود. اخبار بیشتر، به زودی!

ظریف بامداد دوشنبه ۴ شهریورماه سفر آسیایی خود به سه کشور چین، ژاپن و مالزی را آغاز کرد. در این سفر با وزیر امور خارجه «وانگ یی» همتای چینی خود در پکن و نیز با «کونو تارو» همتای ژاپنی خود در شهر بندری یوکوهاما دیدار و گفتگو کرد.

ظریف روز پنجشنبه هم به ترتیب با «سیف‌الدین عبدالله» وزیر امور خارجه مالزی و «ماهاتیر محمد» نخست وزیر این کشور دیدار و درباره موضوعات بین المللی و اقدامات خلاف قانون آمریکا گفت‌وگو کرد.

کد خبر 453255

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha